Pilotointi – verkkopalvelun siemensisällön keruuta

Kuvakaappaus Koutsin prototyypistäTänään käynnistynyt lokakuu tuo mukanaan Koutsi-hankkeen ensimmäisen pilotointivaiheen. Pääosaa pilotoinnissa näyttelee syksyn aikana työstetty tehtäväkuvauslomake, jolla kerätään verkkopalveluun tehtäväkuvauksia opiskelijoiden toiveiden mukaisesti ns. suoraan kentältä.

Pilotoinnin ensisijaisena tarkoituksena onkin siirtää tehtäväkuvauslomake luonnospöydältä sille tarkoitettuun käyttöön. Hankkeen kehitysyhteisön alumnikontakteja hyödyntäen pyrimme saamaan lokakuun kestävän pilotointijakson aikana kasaan mukavan määrän työelämässä vaikuttavien kuvauksia verkkopalvelun siemensisällöksi. Toivomme myös, että pilotointi kirkastaa käsityksemme siitä, millaisia kuvauksia lomakkeella on mahdollista saada.

Tehtäväkuvauslomakkeen tie pilointikuntoon ei ole ollut ihan suoraviivainen, vaan on vaatinut useamman version ja viimeistelyvaiheen. Pyrkimyksenä on ollut tehdä lomake, jonka kysymysten ja niihin annettujen vastausten kautta opiskelija saisi luettavakseen kaipaavansa ajankohtaisen ja konkreettisen kuvauksen työtehtävästä.

Lokakuun (ja toivottavasti parin sadan tehtäväkuvauksen) jälkeen näemme sitten sen, kuinka hyvin lomake hoitaa sille räätälöidyn tehtävän. Vastaavatko kuvaukset odotuksia? Ja ennen kaikkea: onko niitä riittävästi verkkopalvelun rakentamiseen? Todetaanko, että yksi osa Koutsia on valmiina, vai jatketaanko paremman version metsästämistä?

This entry was posted in koutsi-projekti. Bookmark the permalink.