Vaalikokous 2008

KANSANTALOUSTIETEEN OPISKELIJAT RY:N SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN VAALIKOKOUS Aika: Tiistai 2.12.2008 klo 18:00

Paikka: Valtiotieteellisen tdk:n kirjaston luentosali, Unioninkatu 35.

Läsnä: Laura Hallikas, Jarno Louhelainen, Mikko Kurronen, Juha Itkonen, Tarik Hossain, Otto Laosmaa, Jani Valtonen, Samuli Harala, Valtter Louhivuori, Daniel Jyllikoski, Elias Erämaja, Kristine Koponen, Mira Hoffström, Nina Ahola, Viivi Viitanen, Erkka Saarinen, Ilkka Kaukoranta, Matti Tikkanen, Anssi Heinonen, Heidi Kaila, Anna-Liina Olkinuora, Pyry Bollmann, Milka Suomalainen, Paul Stenbäck, Aino Silvo, Jaakko Nelimarkka, Torsti Alku, Stina Pasanen, Oskari Rekola, Lauri Jantunen, Aleksi Eskelinen, Julia Salmi ja Aino-Maija Aalto

1. Kokouksen avaaminen

• Yhdistyksen puheenjohtaja Viivi Viitanen avasi kokouksen 18.04.

2. Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen

• Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi
  • Kokouksesta ei ole tosin ollut ilmoitusta Ylioppilas-lehdessä, mutta kukaan ei esitä vastalauseita.

3. Kokouksen järjestäytyminen:

• Valittiin kokouksen puheenjohtajaksi Viivi Viitanen
  • Valittiin kokouksen sihteeriksi Milka Suomalainen.
  • Valittiin pöytäkirjantarkastajiksi Pyry Bollmann ja Jaakko Nelimarkka.
  • Valittiin ääntenlaskijoiksi Aino Silvo ja Pyry Bollmann.

4. Valitaan yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja vuodelle 2009

• Ehdokkaat Paul Stenbäck ja Tarik Hossain esittelivät itsensä ja vastasivat esitettyihin kysymyksiin.
  • Suoritettiin äänestys.
  • Valittiin vuodelle 2009 yhdistyksen puheenjohtajaksi Paul Stenbäck.

5. Valitaan yhdistyksen taloudenhoitaja

·        Ehdokkaat Valtter Louhivuori ja Krisine Koponen esittelivät itsensä ja vastasivat esitettyihin kysymyksiin.

·        Suoritettiin äänestys.

·        Valittiin vuodelle 2009 yhdistyksen taloudenhoitajaksi Kristine Koponen äänin 19-14

6. Valitaan yhdistyksen opintosihteeri

·        Ehdokkaat Heidi Kaila ja Anssi Heinonen esittelivät itsensä ja vastasivat esitettyihin kysymyksiin.

·        Suoritettiin äänestys.

·        Valittiin vuodelle 2009 yhdistyksen opintosihteeriksi Heidi Kaila äänin 19-12.

7. Valitaan 6 muuta hallituksen jäsentä ja 3 varajäsentä

• Ehdolle asettuivat Jani Valtonen, Erkka Saarinen, Janne Rajala (edusmiehenä Samuli Harala), Mira Hoffström, Nina Ahola, Julia Salmi, Valtter Louhivuori, Daniel Jyllikoski, Elias Erämaja, Anssi Heinonen, Otto Laosmaa, Tarik Hossain, Jarno Louhelainen, Matti Tikkanen ja Anna-Liina Olkinuora
  • Äänestyksen jälkeen varsinaisiksi jäseniksi vuodelle 2009 valittiin Erkka Saarinen, Julia Salmi, Valtter Louhivuori, Anssi Heinonen, Otto Laosmaa ja Tarik Hossain sekä varajäseniksi Jani Valtonen, Nina Ahola ja Jarno Louhelainen
  • Kaikki valituiksi tulleet, lukuunottamatta Otto Laosmaata ja Valtter Louhivuorta, lupasivat kirjoittaa Kapitaaliin.

8. Valitaan 2 tilintarkastajaa ja heille varamiehet tarkistamaan vuoden 2009 tilit

• Valittiin tilintarkastajiksi Jaakko Nelimarkka ja Juha Itkonen ja heille varahenkilöiksi Samuli Harala ja Viivi Viitanen.

9. Valitaan Kapitaalin päätoimittaja ja toimituskunta

• Valittiin Kapitaalin toimituskuntaan Otto Laosmaa, Mira Hoffström, Samuli Harala, Nina Ahola, Aino Silvo, Tarik Hossain, Oskari Rekola, Daniel Jyllikoski, Valtter Louhivuori, Heidi Kaila, Anna-Liina Olkinuora ja Jarno Louhelainen.
  • Sovittiin, että jokaisella lehdellä on oma päätoimittajansa, jonka toimikunta valitsee keskuudestaan.
  • Esimmäisen lehden päätoimittajaksi valittiin Mira Hofftröm.

10. Päätetään seuraavien toimikuntien perustamisesta vuodelle 2009

• Historiikki toimikunta: Viivi Viitanen (toimikunnan vetäjä), Aino Silvo, Ilkka Kaukoranta, Juha Itkonen ja Samuli Harala.
  • Matka toimikunta: Valtter Louhivuori, Daniel Jyllikoski, Julia Salmi ja Nina Ahonen. Uusi hallitus valitsee keskuudestaan toimikunnalle vetäjän.
  • Vuosijuhla toimikunta: Mira Hoffström (toimikunnan vetäjä), Milka Suomalainen, Nina Ahola, Kristine Koponen ja Paul Stenbäck.

11. Muut esille tulevat asiat

• Jatkopaikasta käsiäänestys Oluthuone Kaisla vs. Pataässä
  • Jatkopaikaksi valittiin Oluthuone Kaisla

12. Kokouksen päättäminen

• Väistyvä yhdistyksen puheenjohtaja Lauri Mustonen päätti kokouksen 20:07.