Hei ja mukavaa elokuuta!
*Partly in English, see below*

Muutama opettaja on jo kysellyt, miten Moodle avattiinkaan opiskelijoille. Alla on tiivis ohje.

Voit myös tulla tietoiskuun ti 26.8. klo 11.00-11.15 Fabianinkatu 26:n kokoushuoneessa 321. Olen paikalla klo 12 asti, joten loppuajan olen käytettävissä muille Moodlen/verkko-opetuksen asioille. Jos sinulla on toiveita käsiteltävistä asioista, voit laittaa niitä esim. kommentoimalla tätä blogimerkintää. Voimme esimerkiksi tutustua PDF-tiedostojen kommentointityökaluun. Sillä opettaja voi lisätä merkintöjä ja kommentteja suoraan opiskelijan palauttamaan työhön.

Muistattehan myös Opetusteknologiakeskuksen koulutukset!

Otattehan yhteyttä, jos/kun kaipaatte apua Moodlen tai muihin verkko-opetuksen asioihin liittyen.

Yst. terv. Margit
Kielikeskuksen verkko-opetuksen tukihenkilö
p. 40879

Ps. Myös osallistujien poistaminen kurssialueelta saattaa olla nyt ajankohtainen.

Pikaohje: Moodlen avaaminen opiskelijoille:

VAIHE 1: Luo Kurssiavain.

Asetukset (vasemmalla)

>Kurssin ylläpito
>>Käyttäjähallinta
>>>Osallistujien lisäämistavat
>>>>Itserekisteröityminen
>>>>Lisää Kurssiavain
>>>>Tallenna muutokset

(Tarkempi ohje Moodle-oppaassa)

VAIHE 2: Avaa kurssi opiskelijoille.

Asetukset (vasemmalla)

Kurssin ylläpito
>Muokkaa asetuksia
>>Näytetään opiskelijoille: Näytä
>>Tallenna muutokset

(Tarkempi ohje Moodle-oppaassa)

VAIHE 3: Meilaa opiskelijoille kurssisi etusivun nettiosoite ja kurssiavain. Osoitteet saat WebOodista.

Moodle-WebGlassy

How to get started with your Moodle course area

PHASE 1:  Set an Enrolment key for the Self enrolment

Administration (left)

Course administration
>Users
>>Enrolment methods
>>>Self enrolment (Student)
>>>Set an Enrolment key
>>>Save changes

PHASE 2: Edit the visibility of the course area

Administration (left)

Course administration
>Edit settings
>>Visible: Show
>>Save changes

PHASE 3: E-mail the address of your Moodle frontpage and the enrolment key to the students. You get students emails from WebOodi.

One thought on “Moodlen avaaminen opiskelijoille – tietoisku 26.8. klo 11.00 – How to get started with your Moodle course area?