Muutoksia Korean-tutkimuksen elektronisiin aineistoihin 2016

This post is also available in: englanti ruotsi

Monkey in a Peach Tree, Korea 18th c. Image source: LACMAKorean-tutkimuksen tietokanta eKorean Studies poistuu AsiaPortalista helmikuun lopussa. Sen sijaan käyttöön saadaan korealaisten tieteellisten lehtien tietokanta DBpia ja Korean tutkimuksen tietokanta KRpia.

Pääsy DBpia ja KRpia -tietokantoihin toimii jo AsiaPortalin kautta.

DBpia on korealaisten tieteellisten seurojen ja tutkimuslaitosten julkaisemien lehtien kokotekstitietokanta. DBpia sisältää yli 1900 lehtinimekettä ja yli 1,9 miljoonaa artikkelia eri tieteenaloilta.

KRpia on Korean-tutkimuksen tietokanta, joka sisältää tutkimusartikkeleita, hakuteoksia ja historiallista lähdeaineistoa Korean-tutkimuksen eri osa-alueilta.

Pääsyn DBpia ja KRpia -tietokantoihin Helsingin yliopistolle tekevät mahdolliseksi yhteistyö Nordic Institute of Asian Studiesin  kanssa ja Korea Foundationin tuki.

Kuva: Monkey in a Peach Tree, Korea 18th c. Lähde: LACMA http://www.lacma.org/