Tusentals nya e-böcker från De Gruyter tillgängliga i fyra månader!

This post is also available in: Finska Engelska

De Gruyter -logo

Helsingfors universitets bibliotek har redan tidigare anskaffat ett stort antal e-böcker från De Gruyter. Nu har vi fått tillgång till hela e-boksamlingen (cirka 38 000 böcker) i fyra månader i universitetets nätverk. Samlingen omfattar också e-böcker från Harvard University Press, Princeton University Press, Columbia University Press, University of Pennsylvania Press och University of Toronto Press.

De Gruyter publicerar böcker om humaniora och teologi, samhällsvetenskap, naturvetenskap, medicin och juridik. Det är möjligt att söka e-böcker enligt ämneskategori. Urvalet uppdateras med nya e-böcker varje månad.

Urvalet är tillgängligt från oktober 2016 till slutet av januari 2017. Därefter köps de mest använda e-böckerna till bibliotekets samling.

De Gruyter Online

E-books – guide / De Gruyter

Användningstid: 3.10.2016-31.1.2017

Feedback: e-library@helsinki.fi