Kajsahuset öppet också på söndagar 3.3-28.4

This post is also available in: Finska Engelska

Från 3.3 till 28.4 kommer huvudbiblioteket att hålla öppet söndagar 11.00-17.00, utom under påsken fre-mån 19-22.4, då huset är stängt. Ingång på söndagarna är från Fabiansgatan och med hissen från Kajsaniemigatan (1:a våningen) eller från Helsingfors universitets metrostation (våning K1).

Inlärningsmiljö med självbetjäning

Under söndagarna fungerar Kajsahuset med självbetjäning. Samlingarna och utrymmena är tillgängliga på våningarna 2-7, men källarvåningarna K3 och K4 är stängda.  Serviceområdet på 3:e våningen är stängt.

Inkomna reservationer står på öppen hylla i tredje våningen, där man själv kan hämta dem. Telefonservice finns tillgänglig, och vi hjälper gärna om det blir problem med utrymmena eller maskinerna.

Om du behöver ett gästanvändarnamn för universitetets nätverk måste du skaffa det i förväg, senast på lördagen.