Tervetuloa uudistettuun Kumpulan kampuskirjastoon

This post is also available in: englanti ruotsi

Kumpulan kampuskirjasto oli suljettuna 21.5.-2.9.2018  remontin vuoksi. Kirjaston ensimmäinen kerros tiloineen, palveluineen ja kokoelmineen on ollut käytettävissä maanantaista 3.9. 2018 alkaen, ja toisen kerroksen Ubikampus-älytila perjantaista 1.2.2019 alkaen.

Tilamuutosprojektissa mukana kirjaston lisäksi tiedekunta ja opiskelijapalvelut

Kirjaston tilamuutosprojekti kytkeytyy laajempaan hankkeeseen, jossa ovat olleet mukana matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta ja yliopiston opiskelijapalvelut. Kirjaston tavoitteena on ollut luoda monipuolinen ja joustava oppimisympäristötila ensimmäiseen kerrokseen ja nykyistä noin puolet pienempään tilaan toisessa kerroksessa.

• Aiemmin toisessa kerroksessa sijainneet painetut aineistot on siirretty ensimmäiseen kerrokseen, joten jatkossa sekä kurssikirjat että muu aineisto löytyvät ensimmäisestä kerroksesta.
  • Kirjaston tiloissa sijainnut Examinarium-tenttiakvaario muutti Chemicumiin (huone A122).
  • Uudet lainaus- ja palautusautomaatit on sijoitettu vierekkäin ja ne löytyvät läheltä sisäänkäyntiä.
  • Hiljaista lukualuetta on lisätty ja tilat sijaitsevat vierekkäin kerroksen perällä.
  • Ryhmätyöhuoneita on tullut yksi lisää (G103e),  ja toinen vaihtoi paikkaa (G108d -> G108a).
  • Entinen henkilökunnan tila sisäänkäynnin vasemmalla puolella muutettiin vapaasti käytettäväksi ryhmätyöskentelyalueeksi. Alueella sijaitsevat myös kurssikirjojen lukusalikappaleet.
  • Muista että ryhmätyöhuoneet varataan O365-kalenterissa, ei kirjaston tiskillä. Kumpulan kampuskirjaston varattavat ryhmätyöhuoneet ovat G108a, G103c, G103e ja G103g.

Ubikampus @ Kumpula

Kampuskirjastolta vapautuneet toisen kerroksen tilat siirtyivät matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan tutkijoiden käyttöön. Kirjastolle jääviin tiloihin suunniteltiin uudenlaisia opiskelijoiden neuvontapalveluja ja erityistenttitiloja.

Kyseessä on yliopiston Ubikampus-projektin ensimmäinen pilottitila, joka avautui käyttäjille vuoden 2019 alussa. Ubikampus-projektin tavoitteena on yliopiston digitalisaatiotiekartan mukaisesti tuoda kampuksille teknologian ja tekoälyn tukemia työtiloja.

Ubikampuksen 1000 neliömetrin pilottitilassa on yhteensä 168 työpistettä ja 16 ovenvierustableteilla varattavaa erillistä huonetta. Tiloista reilu puolet on varattu opiskelijoiden käyttöön ja loput tutkijoille. Opiskelijoille varatuissa tiloissa on mm. lukupaikkoja ja ryhmätyöhuoneita. Lue lisää: Kumpulan kampuskirjaston 2. kerros avautuu perjantaina 1.2.2019

Aikataulu