Kumpulan kampuskirjaston 2. kerros avautuu perjantaina 1.2.2019

This post is also available in: englanti ruotsi

Kumpulan kampuskirjaston yläkertaan avautuu uudenlainen älytila tutkijoille ja opiskelijoille. Kirjaston toisen kerroksen asiakastilat ovat käytettävissä perjantaista 1. helmikuuta alkaen.

Kirjaston ensimmäinen kerros tiloineen, palveluineen ja kokoelmineen avautui remontin jälkeen 3.9.2018. Lue lisää tilauudistusprojektista: Tervetuloa uudistettuun Kumpulan kampuskirjastoon

Ubikampus @ Kumpula

Kumpulan kampuskirjaston toisen kerroksen Ubikampus-pilottitila on toteutettu osana laajempaa hanketta, jossa ovat kirjaston lisäksi mukana matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta ja yliopiston opiskelijapalvelut.

1000 neliömetrin pilottitilassa on yhteensä 168 työpistettä ja 16 ovenvierustableteilla varattavaa erillistä huonetta. Tiloista reilu puolet on varattu opiskelijoiden käyttöön ja loput tutkijoille. Opiskelijoille varatuissa tiloissa on mm. lukupaikkoja ja ryhmätyöhuoneita.

Toisen kerroksen kalustus ja muut järjestelyt ovat vielä osittain kesken, mutta käy ihmeessä tutustumassa tiloihin ja testaamassa tuunatut lukupaikat!