Vuoden 2014 pokerimestaruus ratkesi perjantaina!

Perinteikäs Moodin pokerimestaruus -turnaus järjestettiin Uudella Ylioppilastalolla perjantaina 25.4.. Osallistujia oli tänä Helsinginkadun appron jälkeisenä päivänä kunnioitettavat 10, joista suurin osa oli vielä illallakin melko rapeassa kunnossa eilisen jäljiltä.

Myös puolustava mestari Tuomo Kareoja oli paikalla. Tuomo kuitenkin tippui ensimmäisten joukossa ja kiirehti tyytyväisenä mökille viikonlopun viettoon. Muutaman tunnin tiukan pelaamisen jälkeen jäljellä olivat vain kaksi sinnikästä peluria: Moodin puheenjohtaja Ville Hyvönen ja ensimmäisen vuoden opiskelija Tommi Mäklin.

Taistelu pokaalista ja mestaruudesta alkakoon!

KUVA | Tuomo Nieminen

Merkit olivat melkein tasan pelaajien välillä ja tunnelma jännittynyt. Oli selvää, että voittaminen merkitsi molemmille enemmän, kuin elämä. Onhan Moodin pokerimestari tunnetusti taitavin ja tietoisin tilastoija.

Kahden pelaajan pokerissa asiat kuitenkin tapahtuvat nopeasti. Molemmille satuttiin jakamaan huippukäsi ja merkit pätyivät nopeasti keskelle jo ennen floppia.

Mäklin: KQ
Hyvönen: AK

AK vs KQ on klassinen esimerkki dominoivasta asemasta, jossa KQ tarvitsee käytännössä avukseen rouva-osuman voittaakseen käden. Frekventistisesti ajatellen AK voittaa käden 74% ajasta, mutta Bayes-päättelijä saattaisi tämän käden perusteella päätyä erillaiseen arvioon, sillä pöytään napsahti 2 rouvaa! Pelaajat laskivat merkkejä hyvän aikaa ja lopulta Villelle jäi jäljelle vai noin yhden panoksen verran. Kaikki olisi kuitenkin vielä mahdollista. Tekeekö puheenjohtaja comebackin?

KUVA | Tuomo Nieminen

Ei tehnyt. Muutaman käden jälkeen Tommin ässä ja kymppi johtivat koko matkan ja Tommi Mäklinistä tuli Moodin pokerimestari 2014!
Onneksi olkoon Tommi!

KUVA | Tuomo Nieminen

[fbcomments url=”https://blogs.helsinki.fi/moodi-ry/2014/04/vuoden-2014-pokerimestaruus/” width=”560″ count=”off” num=”10″ countmsg=”mahtavaa kommenttia!”]