Moodin syksy 2023

Hei kaikki fuksit, fuksinmieliset sekä nuoruuden hurmasta työelämän realiteettien alle musertuneet!

Mikä on Moodi?

55-vuotias Moodi ry kokoaa yhteen Helsingin yliopiston tilastotieteen pää- ja sivuaineopiskelijoita sekä alumneja. Järjestämme tapahtumia, hengailua ja yritysvierailuja – ehkä hieman enemmän rahakkaaseen työelämään kuin rajuun bilettämiseen kallellaan. Toimintaan ovat tervetulleita kaikki opiskelijat ja alumnit.

Onko jotain tapahtumia luvassa?

Kampuksen pienemmistä tapahtumista tiedotetaan myöhemmin. Moodi osallistuu muun muassa osaston Proffakahvien järjestämiseen. Näitä varten kannattaa pistää Moodin sähköpostilista seurantaan; kurkkaa ohjeet alempaa!

Perinteiset syyskauden avajaiset on aikataulutettu lauantaille 30.9. Kattosauna Sivistyksellä. Sinne tulee usein myös oikeita työelämän tilastotieteilijöitä!

Emme tänä vuonna pääse orientaatioviikon tapahtumiin, kun valtaosa hallituksesta on vielä sen viikon töissä – kuten sanottu, moodilaisilla on taipumusta työllistyä.

Missä Moodi on?

Moodilla on oma opiskelijahuone Survomo Exactum-rakennuksen kellarikerroksessa, Unicafen puoliskoja yhdistävällä käytävällä. Se on turvallinen pesä opiskeluun ja hengailuun, ja kahvinkeitinkin löytyy. Tilasta löytyy liitutaulu laskemiseen ja mukavia sohvia laskemisen seuraamiseen. Tilasta ei tarvitse poistua edes lounaan ajaksi, sillä tarjottimensa saa tuoda sinne.

Nyt kuitenkin Survomo on pienellä tauolla, sillä heinäkuun lopulla tilassa sattui vesivahinko. Korjaustöiden kesto riippuu rakenteiden kuivaamiseen tarvittavasta ajasta.

Tiedotamme Survomon avaamisesta heti kun mahdollista, ja eiköhän paluuta juhlita jollakin Moodille tyypillisellä tavalla!

Miten Survomossa voi olla vesivahinko, kun siellä ei edes ole juoksevaa vettä?

Olihan siellä juoksevaa vettä, se jokseenkin kuuluu vesivahingon määritelmään.

Kyseessä oli onneksi kaukojäähdytys- eikä viemäriputki, ja muutenkin nopean reagoinnin ansiosta aineelliset vahingot jäivät todella vähäisiksi. Moodi kiittää henkilöä, joka hälytti vikapäivystyksen lisäksi meidät paikalle.

Tuutorini sanoi, että Moodi on kuollut järjestö.

Nyt kun sanoit, tajusin etten ole tainnut hengittää viikkoon.

Haha, selväksi tuli. Paljonko jäsenyys maksaa?

Jäsenyys maksaa kokonaiset 0 euroa eli ei yhtään mitään. Paina nappulaa ja näe kuinka pääset tilastollisesti parhaaseen messiin!

Tuutorini muuten sanoi kommentinsa vuonna 1993.

Ei se mitään, et olisi edes vanhin jäsenemme! Opiskelijat ja alumnit ovat yhtä lailla tervetulleita tähän tilastollisesti merkitsevimpään seuraan.