Tapahtumat

MYY ry järjestää monipuolisesti tapahtumia pitkin vuotta. Tapahtumatarjonta koostuu perinteikkäistä jokavuotisista tapahtumista, uusista kokeiluista sekä kerhojen omista kokoontumisista.

Vuosijuhlat

MYY ry 60v vuosijuhlat 12.11.2021

Ilmoittautuminen päättynyt.

Orientoiva viikko

Syksy lähtee käyntiin orientoivan viikon meiningeistä, joita riittääkin lähes joka illalle. Perinteisiä meininkejä ovat eläinnimi-ilta, piknik ja jatkot Viikin paikallisessa Kaskessa, sekä fuksibileet tiedekuntajärjestöjen MMYL:n ja Biosfäärin järjestäminä. Tsekkaa vuoden 2021 aikataulut ja lisätiedot täältä!

Fuksiaiset

Fuksiaiset ovat ryhmäyttäviä rastinkiertotapahtumia, joista riittää muistoja ja juttuaiheita pitkälle kääpävuosiin asti! Fuksiaisia on paljon eri järjestöjen järjestäminä. Tärkeimpiä näistä ovat tietenkin MYY:n omat fuksiaiset, MMYL:n fuksiaiset, sekä kaikille bio-, ja ympäristötieteellisen tiedekunnan fukseille tarkoitettu Biodiversiteettipeli.

Fuksisitsit

Sitsit ovat erittäin perinteikkäitä akateemisia pöytäjuhlia, joissa lauletaan, juodaan ja syödään. Sitsejä on syksyn ja vuoden mittaan paljon monien eri järjestöjen toimesta ja fuksisitsit järjestetäänkin varta vasten esittelemään sitsit uusille opiskelijoille.

Eksku

MYY järjestää sykyisin yhden pidemmän, noin viikon pituisen The Ekskursion eli ”EXQ:n”. Parillisina vuosina se suuntautuu ulkomaille ja parittomina yleensä kotimaahan. Ekskursioillakin MYY kannustaa ympäristöystävälliseen toimintaan monin tavoin. Emme esimerkiksi lennä lentokoneella ja muistamme jätteiden lajittelun myös matkan varrella. Eksursiot ovat hauska ja ikimuistoinen tapa tutustua MYYn toimintaan ja muihin opiskelijoihin.

Karkkila

Vuotinaisten leirikeskuksessa Karkkilassa myyläiset juhlivat vuosittain pikkujouluja. Viikonlopun ajan kestävässä retriitissä rentoudutaan ja nautitaan olosta rakkaudentäyteisessä tunnelmassa Karkkilan talon lämmössä. Perinne juontuu tiettävästi kultaiselta 80-luvulta. Karkkila on vuoden odotetuin tapahtuma, eikä suotta – tapahtuma on saavuttanut jo kulttimaineen. Sauna on lämpimänä myöhään yöhön, keittiössä kokkaillaan vegeherkkuja ja jostain syystä yöllä leivotaan pullaa. Hevihuone ei ole nukkumista varten! Sänkyjä ei ehkä riitä kaikille, mutta onneksi voi aina majoittautua salin lattialle leppoisaan myyläiskasaan. Karkkilassa kristallisoituu myös tuttu sanonta: myyläiset mahtuvat pieneen tilaan. Ilmoittautuminen ja lisätietoja loka-marraskuun tienoilla!

Vapun kotiviinikilpailu

Vappuaattoaamun suunnitelmat ovat myyläisille selvät: kokoonnutaan sankoin joukoin C-grundin edustalle ja arvioidaan hienostuneesti kotipolttoista tavaraa. Perinteikkääseen tapahtumaan voi osallistua kilpailijana, kunhan vain tulee paikalle omatekoisen kilpailujuoman kera (väh. 2 pulloa mukaan) ja jättää juoman arvosteltavaksi. Paikan päällä valitaan arvovaltainen tuomaristo, jotka julistavat tiukan maistelusession päätteeksi kilpailusarjojen voittajat. Pullollinen jokaista juomaa lähtee kiertoon myös yleisön maisteltavaksi. Saunakin lämpeää iltapäivästä, joten tästä tapahtumasta on hyvä jatkaa vappuaaton viettoon! Tarkempia tietoja kevään aikana ja lähempänä vappua.

Vappusillis

Vappupäivänä kokoonnumme muiden ainejärjestöjen tavoin Ullanlinnanmäelle nauttimaan piknikistä.

Turvallisemman tilan periaatteet

Tapahtumissamme noudatetaan ympäristötieteiden kandiohjelman turvallisemman tilan periaatteita.  Löydät ne täältä. Tapahtumissamme on aina häirintäyhdyshenkilö paikalla.

Miten näistä kuulee?

Parhaiten pysyt kärryillä seuraamalla MYY ry:tä Facebookissa ja instagramissa @myy.ry sekä liittymällä sähköpostilistalle. Kerromme molemmissa mediossa tapahtumista ja meiningeistä.