Nefa-Helsinki ja Nefa-Jyväskylä kohtasivat

Joukko Jyväskylän yliopiston nefalaisia saapui Helsinkiin maaliskuun 5.päivä tutustumaan muun muassa arkistoihin ja siinä sivussa myös meihin Helsingin nefalaisiin.

Kluuvin Memphiksessä juomien äärellä keskustelimme opiskelujen yhteneväisyyksistä ja eroavaisuuksista Jyväskylän ja Helsingin yliopistoissa ja selvisi, että Jyväskylän nefat ovat etnologeja, kun me Helsingissä olemme folkloristeja ja kansatieteilijöitä. Opiskelukäytännöt tuntuivat muutenkin eroavan toisistaan yllättävän paljon. Keskustelua käytiin muun muassa opintojen sisällöistä, tenttikäytännöistä, ulkomaan vaihdosta ja työharjoittelusta, työllistymisestä sekä tietenkin ainejärjestötoiminnasta sekä yhteistyöstä muiden ainejärjestöjen kanssa ja vappu- ym. perinteistä. Kiinnostavaa ja tärkeää!

Hedelmää tulevaisuuteen vierailu kantoi myös: suunnitteilla on tehdä jatkossakin yhteistyötä nefojen kesken ja ehkäpä myös jonkinlainen Helsingin Nefan ekskursio jyväskyläläisten vieraaksi. Yhteisten sitsien järjestämistäkin illan väläyteltiin.

Ja ettei tärkein anti unohtuisi, me nefalaiset elämme kuulemma tällä hetkellä muurahaiskarhun aikaa :)