4.1 Tietoa opetusvideoista

Tässä muutamia artikkelejä aihealueeseen liittyen

• Using Supplementary Video in Multimedia Instruction as a Teaching Tool to Increase Efficiency of Learning and Quality of Experience (Linkki)
  • Richard E. Mayerin kognitiivinen teoria multimedian hyödyntämisestä opetuksessa – Californian yliopiston psykologian professorin tutkimukseen perustuvaa tietoa multimedian käytöstä oppimisessa. Linkin takana on Mayerin luento, esityksiä, tekstejä ja koosteita (Linkki)
  • Optimal Video Length for Student Engagement – MOOC kurssien järjestäjän edX :n teettämä tutkimus, jossa selvitetiin heidän opetusvideoidensa käyttöä. Tutkimuksen teki apulaisprofessori Philip Guo. (Linkki)
  • Opiskelijoiden merkityksellisiksi kokemat videot-Case Vaasa – Vaasan yliopiston opettaja Risto Säntti referoi blogissaan lyhesti kahta tutkimusta Videoiden käytöstä opetuksessa. (Linkki) (Pdf)
  • Using digital video reporting to inspire and engage students. (Linkki)
  • Video opetusvälineenä peruskoulujen uudistuvassa oppimisympäristössä – utkielmassa pyritään vastaamaan siihen, minkälaiset esittämisen keinot tekevät videosta pedagogisesti onnistuneen ja mitä haasteita tieto- ja viestintäteknologia asettaa videolle pedagogisena välineenä. (Linkki)
  • YouTube koko kansan oppimisen ja opettamisen areenana. Aikuiskasvatuslehdessä oleva artikkeli – Kynäslahti, Sintonen,Vesterinen (Linkki)