Pirtsakat ovat täällä!

“Uupuneilla opiskelijoilla on vaikeuksia oppimisessa”

Aihe itsessään on jo entuudestaan osittain tuttu VAKAVA-kokeen materiaaleista, ja se tulee varmasti koskettamaan jokaista meistä jossakin muodossa opintojen aikana. Olemme kaikki aloittelevia opiskelijoita, ja on mielenkiintoista tietää mistä uupuminen voi johtua ja miten sitä pystyisi ennaltaehkäisemään.

Pyörittelimme mielessämme nimiehdotuksia, ja päädyimme valitsemaan täyden vastakohdan uupumukselle. Halusimme uusina opiskelijoina nostaa esille vielä pirteän asenteemme ja virtaavan energiamme. Ryhmämme nimeksi tuli siis Pirtsakat!

Tutustu tässä meidän ryhmäämme!

Jenna, 25

Yleinen ja aikuiskasvatustiede

Olen kiinnostunut oppimisesta ja kasvatuksesta ja käytännössä kaikesta niihin liittyvästä. Tutkimusten tekeminen on suhteellisen vierasta, joten mielenkiinnolla odotan tulevaa kurssia. Valmennan työkseni voimistelijoita, joten uutinen ”Uupuneilla opiskelijoilla on vaikeuksia oppimisessa” herätti huomioni.

Fun fact: Haluaisin pupun lemmikiksi

Emilia, 21

Yleinen ja aikuiskasvatustiede

Opiskelen tätä alaa, sillä ihmismieli, kehitys ja kasvatus ovat aina kiinnostaneet minua sekä ala antaa paljon eri mahdollisuuksia.

Fun fact: Laatta lentää pinaattikeitosta

Essi, 20

Yleinen ja aikuiskasvatustiede

Opiskelen ensimmäistä vuotta yleistä ja aikuiskasvatustiedettä. Lähdin opiskelemaan tälle linjalle, koska olin kuullut kaveriltani kokemuksia tästä ja kasvatustieteiden opiskelu kuulosti mielenkiintoiselta. Se antaa myös hyvän pohjan esimerkiksi HR-työhön, joka on yksi minua kiinnostava ala.

Fun fact: Syön kanaa ketsupin kanssa

Emmi, 25

Kotitalouspedagogiikka

Valitsin kasvatustieteen sen laaja-alaisuuden ja ihmisläheisyyden vuoksi. Ihmisen kehitys niin henkisellä kuin fyysisellä tasolla sekä elinikäinen oppiminen ovat minulle sydäntä lähellä olevia asioita. Kotitaloustiede alana on toisaalta pysyvä ja toisaalta alati kehittyvä aihe, se on jokaiselle ihmiselle tuttua, mutta tarjoaa koko ajan myös jotain uutta. Kirsikkana kakun päällä pääsee myös käyttämään kädentaitoja!

Fun fact: Saan jalat Plié-asentoon nurinpäin.

Julia, 21

Yleinen ja aikuiskasvatustiede

Lähdin opiskelemaan kasvatustieteitä, koska se on ihmisläheinen ala ja uskon ihmistuntemukseni kehittyvän opintojen aikana. Odotan myös innolla oman itsetuntemukseni kehittymistä.

Fun fact: Vapaa-ajallani katson Master chefiä kissani kanssa.

Mirena, 24

Yleinen ja aikuiskasvatustiede

Olen aina ollut kiinnostunut ihmisestä niin psykosomaattisena olentona kuin yhteiskunnan osasena. Niinpä haluan opiskella niin kasvatuspsykologiaa kuin kasvatussosiologiaakin, ja jännitän jo nyt opintojen rajaamisen vaikeuttaa. Toivon, että oma polku selkeytyy opintojen edetessä.

Fun fact: Olen aiemmalta koulutukseltani nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja

Laila, 19

Yleinen ja aikuiskasvatustiede

Päädyin opiskelemaan yleistä ja aikuiskasvatustiedettä, sillä koen sen avaavan monia mahdollisuuksia työelämässä. Olen kiinnostunut kasvatuksellisista kysymyksistä ja ihmisläheinen ala on ehdottomasti oma polkuni.

Fun fact: Tungin lapsena sieraimeni täyteen helmiä

Emma, 20

Yleinen ja aikuiskasvatustiede

Minua kiinnostaa ihmisen kehitys, kasvatus sekä oppiminen. Lisäksi haaveilen urasta HR-alalla, joten koen kasvatustieteet omaksi opintosuunnakseni. Minua kiehtoo kasvatustieteiden opinnoissa monipuolisuus sekä se, etten valmistu yhteen tiettyyn ammattiin, vaan saan suuntautua oman mielenkiintoni mukaan.

Fun fact: Rakastan tylsistyneenä katsoa hömppäsarjoja TV:stä

Milja, 20

Yleinen ja aikuiskasvatustiede

Opiskelen yleistä ja aikuiskasvatustiedettä, koska minua kiinnostaa sen monipuolisuus.

En vielä tiedä mitä haluan tulevaisuudessa työkseni tehdä, mutta uskon opiskeluiden ohessa löytäväni moniakin mielenkiintoisia mahdollisuuksia kasvatustieteiden parissa.

Fun fact:  Olen opiskellut ulkomailla

Sara, 21

Yleinen ja aikuiskasvatustiede

Haaveenani on päästä vaikuttamaan asioihin ihmisläheisessä työssä, joten päädyin hakemaan kasvatustieteellisiin opintoihin. Haluan päästä niin sanotusti kädestä pitäen auttamaan ihmisiä eteenpäin. Kuitenkin varsinainen ammatti, johon toivon valmistuvani on vielä täysin mysteeri itsellenikin.

Fun fact: Mulla on elämäni aikana ollut päälle 20 kesyrottaa! Ihania otuksia!

• Milja, Sara, Essi, Emma, Laila, Mirena, Julia, Emmi, Emilia ja Jenna / Pirtsakat