Barn & Fred

Vilken tur med vädret vi hade när vi gav oss iväg till Sveaborg!

Efter att vi fått vårt fenomen, barn och fred, gav vi oss ut på en promenad runt Sveaborg för att få lite inspiration. Alla i gruppen var väldigt ivriga över fenomenet vi fått, men det visade sig att det inte var så enkelt som vi kanske tänkt oss. Efter promenaden vek vi in på museet för att se om vi kunde hitta någon information som tangerade vårt fenomen men det visade sig att där inte fanns mycket att ta fasta på gällande vårt tema och den vinklingen vi valt.

Nu var det dags för oss att ta oss in för att sätta ner våra tankar på ett papper och få någon slags helhetsbild av vad det är vi skall jobba med.

Det såg ut ungefär så här:

Vi kom fram till så mycket idéer av vårt ordpar, att vi blev en aning överrumplade och vi kom till den punkt då vi inte längre visste hur vi skall ta oss till väga och vad från vår tankekarta vi skall ta vara på i vår uppgift.

Men med lite hjälp av våra duktiga och inspirerande lärare fick vi fram en betydligt tydligare version av tankekartan:

Nu när vi äntligen är på de klara med vad vi vill beakta i vår uppgift, ser vi fram emot att vara tillbaka på Sveaborg nästa torsdag!

På återseende

Olivia, Isa, Sander, Robert & Emelie