Kategoriat

Synkoopin syyskokous 29.11. / Hae Synkooppi-lehden toimitukseen!

1. Synkoopin syyskokous 29.11.

Hei! Toivottavasti syksyi on lähtenyt kaikilla mukavasti käyntiin.
Synkooppi ry järjestää syyskokouksen 29.11. klo 18. Syyskokouksessa valitsemme Synkooppi ry:lle hallituksen ja hallituksen avustavat tehtävät vuodelle 2023. Tervetuloa kokoukseen, jos ja kun Synkoopin toiminta kiinnostaa! Kokoukseen saa tulla, vaikka mitään virkaa ei haluaisi ottaa.
Tässä vielä muistutuksena Synkoopin hallituksen tehtävät ja avustavat tehtävät. Mikäli mieleesi tulee tehtävä, jota haluaisit tehdä, mutta sitä ei listasta löydy, ota asia esille kokouksessa!
Synkooppi ry:n hallitus muodostuu puheenjohtajasta, varapuheenjohtajasta, sihteeristä, opintovastaavasta, taloudenhoitajasta ja Synkooppi-lehden päätoimittajasta. Hallituksen avustavia tehtäviä ovat tiedottaja, tila- ja siivousvastaava, kulttuurivastaava, tapahtumavastaava, työelämävastaava, yhdenvertaisuusvastaava, ympäristövastaava ja taitu-vastaava. Lisäksi valitsemme yhdistykselle kaksi toiminnantarkastajaa ja varatoiminnantarkastajaa.
Nähdään Hukkaputkessa,
Synkooppi ry:n hallitus

2. Synkoopi-lehden toimitukseen haetaan nyt päätoimittajaa!

Synkooppi on Helsingin yliopiston musiikkitieteen ainejärjestö Synkooppi-ry:n vuodesta 1978 asti julkaisema musiikkialan yleislehti. Kuulumme siihen musiikkilehtien vähemmistöön, joka ei rakenna sisältöään yhden genren tai toimialan ympärille, vaan lehdessä julkaistaan erilaisia juttuja kaikilta musiikkielämän osa-alueilta. Synkooppista ilmestyy vuodessa neljä painolehden numeroa, jotka julkaistaan myös näköisversiona osoitteessa issuu.com/synkooppi. Lukijakuntamme koostuu paitsi opiskelijoista myös laajasta kirjosta kulttuuri- ja musiikkialan toimijoita. Lisäksi painolehteä tilataan useisiin kirjastoihin ympäri maata.
Mutta mitä tekee lehden päätoimittaja?
Päätoimittajan pääasiallisena vastuuna on lehden toimitusprosessista vastaaminen. Aikataulutus, kirjoittajien rekrytoiminen ja lehden sisällön suunnittelu kirjoittajien ja toimituskunnan kanssa ovat päätoimittajan työn keskiössä. Tämän lisäksi hän kirjoittaa pääkirjoituksen jokaiseen lehteen, on Synkooppi ry:n varsinaisen hallituksen jäsen ja vastaa lehden verkkosisältöjen päivittämisestä. Päätoimittajan työkuva on monipuolinen ja vie varsinkin kausiluonteisesti jossain määrin aikaa ja jaksamista. Tehtävästä voi silti hyvin suoriutua, vaikka aikaisempaa kokemusta lehden toimittamisesta ei olisikaan. Tärkeintä on motivaatio ja kiinnostus musiikkia kohtaan! Kannattaa hakea, sillä tämä on ehkä maailman kivoin pesti.
Voit lähettää hakemuksesi osoitteeseen paatoimittaja.synkooppi@gmail.com 28.11. mennessä. Lehden uusi toimituskunta päätetään Synkoopin syyskokouksessa 29.11, . Odotamme innolla hakemuksia!
– Synkoopin toimituskunta