Lukuvuoden 2018-19 aloitusperiodin opetusta

Ilmoittautuminen lukuvuoden 2018-19 ensimmäisille kursseille on jo hyvässä vauhdissa. Alla tietoja ensimmäisen periodin valinnaisesta opetuksesta. Kunkin kurssin yhteydessä on linkki kurssisivulle, josta löytyy tarkempaa tietoa. Kurssisivut ovatkin nyt tärkein kanava opetusta koskevan tiedon jakamisessa.

Työelämäopinnot

Teologian ja uskonnontutkimuksen maisteriohjelman työelämäopinnot:
TUM-401 Osaamisen tunnistaminen ja työelämä
TUM-402 Työelämäjakso
TUM-403 Työelämän asiantuntijuus

Teologian ja uskonnontutkimuksen maisteriohjelma, kirkkojen ja uskonnollisten yhteisöjen asiantuntijatyön opintosuunnan työelämäopinnot:
TUM-411 Kirkkojen ja uskonnollisten yhteisöjen asiantuntijatiedot ja -taidot työelämässä
TUM-412 Työelämäjakso
TUM-413 Työelämään syventävät opinnot

Sekä kirkkojen ja uskonnollisten yhteisöjen asiantuntijatyön opintosuunnassa opiskeleville suunnattu  vapaavalintainen opintojakso:
TUM-420 Kirkollisten erityisalojen soveltavat opinnot

Temaattiset kurssit

Ensimmäisessä jaksossa näitä on neljä. (1) Kärsimys, pahuus ja kuolema, (2) Kaupungistuminen, uskonto ja sosiaaliset ongelmat, (3) Uskonto, tieteet ja evoluutio sekä (4) Katsomusten välinen vuorovaikutus koulussa. Viimeksimainittu kuuluu ns. jokerikursseihin, joita ei välttämättä järjestetä joka vuonna.

Oppialojen ja osastojen kurssit

Maisteriohjelman opiskelijoiden kannattaa huomata, että uuteen tutkintoon saa entistä helpommin mahtumaan myös toisten osastojen kursseja. Sen vuoksi kannattaa katsella tarjontaa myös omaa tieteenalaa laajemmin.

Alla ensimmäisen jakson oppialakohtaisia kursseja.

Käytännöllinen teologia
Käytännöllisen teologian perspektiivejä
Uskonto sosiologisen tutkimuksen kohteena

Uskontotiede