VALOA KAAMOKSEEN ! VALTIOTIETEELLISEN TIEDEKUNNAN ALUMNI-ILTA

Lämpimästi tervetuloa Helsingin yliopiston valtiotieteellinen tiedekunnan alumni-iltaan!

Torstai 15.11.2012 klo 17.30–20
Päärakennus, Fabianinkatu 33, pieni juhlasali

Alumni-ilta tuo yhteen tiedekunnan alumnit, opiskelijat, tutkijat ja muun henkilökunnan.

Haluamme tuoda tieteen valoa vuoden pimeimpään hetkeen. Tule kuuntelemaan, mitä mielenkiintoista meillä on viime aikoina tutkittu. Miten tiedekunta on muuttunut omista opiskeluajoistasi? Miten toivoisit tiedekunnan palvelevan alumnejaan? Tilaisuuden puheenjohtajana toimii yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen varadekaani, professori Leif Åberg.

Dekaani Liisa Laakson avaus: Tiedekunta tänään.

Tutkijapuheenvuorot:
Keisarin uudet aatteet. Sillanrakennusta ja systeemisuunnittelua kylmässä sodassa.
-Siltoja rakennettiin idän ja lännen välille kylmän sodan aikanakin, vaikkei se aina niin helppoa ollutkaan. VTT, tutkija Leena Riska-Campbell kertoo miten.

Tieteiden tulevaisuus muokkautuu, kun kaksi tai useampi tieteenala kohtaavat. Tieteidenvälisyyttä tutkii yhteiskuntatieteiden filosofian huippututkimusyksikkö. Johtaja, professori Uskali Mäki avaa ovia.

Miltä suomalainen työelämä näyttää maahanmuuttajan silmin? VTT, tutkija Marja Katisko selvittää asiaa.

Emootiot, syöminen ja painonhallinta: syötkö suruusi? VTT, yliopistonlehtori (sij) Hanna Konttinen vastaa.

Mannerheim, Muhammed ja PerLook: miten ilmiöt leimahtavat? Professori Leif Åberg esittelee Pekka Aulan ja Leif Åbergin Dynaamisen julkisuuskentän teorian.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa… Tiedekunta opiskelijan, aktiivialumnin ja eri yhteistyötahojen silmin.

Päätteeksi viiniä, purtavaa ja verkostoitumista.

Ilmoittautuminen sähköisellä lomakkeella 7.11.2012  mennessä:

Lisätietoa: Elina Tuusa  /040 0660393 / valt-rekry@helsinki.fi tai
Leif Åberg /044 5445 112 /leif.aberg@helsinki.fi