Plagiaatintunnistusjärjestelmä

Plagiaatintunnistusjärjestelmän käyttöönotto syksyllä 2012

Helsingin yliopisto ottaa syksyn 2012 aikana käyttöön plagiaatintunnistusjärjestelmän (Urkund). Opetusteknologiakeskus järjestää syyskuussa jokaisella kampuksella oman tiedotus- ja koulutustilaisuuden, johon osallistumalla voi olla ensimmäisten käyttäjien joukossa. Jokaiselle koulutustilaisuuteen tulevalle luodaan oma Urkund-tunnus ja järjestelmän käytön omassa opetus-ja ohjaustyössä voi aloittaa välittömästi. Järjestelmän käyttösäännöistä tehdään syyslukukauden aikana rehtorin päätös. Koulutukset on suunnattu kampusten opetus- ja opintohallinnonhenkilöstölle.

Älä kopsaa – plagioinnin tunnistaminen HY:ssa -koulutukset kampuksittain:

• Keskustakampus 13.9. klo 9.15-12,
  • Meilahti  14.9. klo 12.30-15
  • Viikki 19.9. klo 9.15-12, Infokeskus luokka 138
  • Kumpula  20.9. klo 12.15-15

Koulutuksen sisältö:

• plagioinnin tunnistaminen Helsingin yliopistossa
  • miten toimia vilppi- ja plagiointitapauksissa? – järjestelmän käyttösäännöt
  • miten plagioinnintunnistusjärjestelmä Urkund toimii? – käyttöönottokoulutus

Kouluttajina:

verkkopedagogiikan asiantuntija Pauliina Kupila (opetusteknologiakeskus), opintoasioiden lakimies Laura Karppinen (rehtorin kanslia) ja koulutuspäällikkö Jonas Lundqvist (Prioinfo/Urkund).

Ilmoittautuminen koulutuksiin: Henkka koulutuskalenterin kautta (vaatii kirjautumisen ALMAan )