VIKLO:ssa 21.10. aiheena Viikin menetelmäpankki ja verkkoluentojen teko

VIKLO

Viikin opettajien pedagoginen kahvila VIKLO tiistaina 21.10.2014 klo 14 – 16 (kahvitarjoilu alkaa 14.00, esitykset 14.15). Paikkana Helsinki Think Companyn Viikin toimipiste, E-talo (Latokartanonkaari 3).

Tämänkertaisessa VIKLO:ssa Iina Heikkilä esittelee OVI!-kilpailun pohjalta syntynyttä Viikin menetelmäpankkia. Wiki-sivustolle on koottuna linkkejä eri tahojen tuottamiin opetusvideoihin ja muuhun hyödylliseen sähköiseen oppimateriaaliin, jotka löytyvät avoimesti netistä sekä viikkiläisten itsensä tuottamaa materiaalia. Menetelmäpankkiin voi myös jokainen viikkiläinen lisätä itse hyödylliseksi kokemaansa menetelmäaiheista materiaalia (tai linkkejä sellaiseen). Menetelmäpankki on tarkoitettu niin opettajille opetuksen tueksi kuin opiskelijoille itsenäiseen opiskeluun.

Toisena aiheena opettajien akatemian jäsen Chiara Lombardini taloustieteen laitokselta kertoo kokemuksistaan verkkoluentojen teosta flipped classroom -opetusta varten yliopiston Unitube-studiossa ja videoeditoinnista ohjelmalla Camtasia.

Kahvitilausta varten ilmoittaudu verkkolomakkeella 20.10. klo 12 mennessä. https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/53463/lomake.html.

Ottakaa mahdollisuuksienne mukaan mobiilaite tai kannettava tietokone mukaanne.

Lisää aiheesta: