VIKLO 19.11: Vertaisarviointi, hybridiluennot verkkokokousympäristössä / Peer evaluation, hybrid lectures in a web conference system

Viikin kampuksen VIKLO-opettajakahvila ke 19.11. klo 14-16 (Kahvitarjoilu klo 14 alkaen, esitykset 14.15). Paikkana Infokeskus Koronan (Viikinkaari 11) verkkokokoustila 315, 3 krs.

Marraskuun Viklossa kokemuksia verkkokokousympäristö Adobe Connectin käytöstä vertaisarvioinnin ja hybridiluentojen mahdollistajana:

Vastuullinen tutkija Sarah Butcher Biotekniikan instituutista esittelee kokemuksiaan gradutyöskentelyä tukevan vertaisarvioinnin toteuttamisesta Adobe Connect -verkkokokousympäristössä otsikolla Encouraging peer evaluation and self reflection by using Adobe Connect for MSc thesis presentations. Seminaari on saavuttanut maisteriopiskelijoiden suosion ja edistänyt heidän gradutyöskentelyään tarjoamalla motivoivia tilaisuuksia oman tutkimustyön esittelyyn.

Toisena aiheena hybridiluennot (termi lanseraattu nyt!) – eli miten luennot voidaan toteuttaa yhtä aikaa lähi- ja verkko-opetuksena. Esimerkkitapauksena tänä syksynä yhteistyössä Lahden kampuksen kanssa toteutettu Kemian perusteet -kurssi.

Tilaa paikan päällä rajoitetusti, mutta voit seurata tilaisuutta myös AC-ympäristössä: https://connectpro.helsinki.fi/viklo/. Jos tulet paikan päälle, ilmoittaudu verkkolomakkeella viimeistään to 13.11.: https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/53779/lomake.html. AC-ympäristöön ei tarvitse ilmoittautua erikseen.

Tervetuloa!


VIKLO Café for teachers at the Viikki Campus Wed 19.11.

Time: 14-16 (the presentations start at 14.15, coffee available at 14.00)
Place: Info Center Korona, web conference room 315, 3rd floor.

November’s VIKLO Café covers experiences on the web conference system Adobe Connect for peer evaluation and hybrid lectures.

Principal investigator Sarah Butcher from the Institute of Biotechnology present her experiences on the topic with the title Encouraging peer evaluation and self reflection by using Adobe Connect for MSc thesis presentations:

“A critical phase in encouraging students to finish there MSc studies is the presentation of their theses results to their peers. In developing the Advanced seminar in Biotechnology I encountered several areas for student development:

  1. Thorough preparation and presentation of a talk based on one’s own research
  2. Feedback skills
  3. Attendance at sufficient seminars
  4. Lowering the barrier for writing the thesis

The discussion will focus on how these elements were incorporated into the course utilising Adobe Connect over 3 years leading to rapid completion of course assignments and satisfied students motivated to finish their studies.”

The second presentation introduces the concept of ”hybrid lectures”, that is, how lectures can be blended to include both and online students. Our case example is the Basics in chemistry course held this autumn together with participants from the Lahti campus.

Spaces limited, but you can of course follow the session through AC: https://connectpro.helsinki.fi/viklo/. For coffee, please register on Thu 13.11. at the latest: https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/53779/lomake.html?rinnakkaislomake=viklo1911register. For AC participation no need to register.

Welcome!