Bio- ja ympäristötieteiden opetusnäytteitä syksyllä

Bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan opetustaitotoimikunta järjestää noin kuukausittain kaksi opetusnäytetilaisuutta: yhden laboratoriotieteiden alalla ja toisen ekolgian ja ympäristötieteiden alalta. Tilaisuuksissa dosentuuria hakeneet osoittavat dosentilta vaadittavan hyvän opetustaidon opetusnäytteellään.Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja niihin toivotaan myös osallistujia opetustaitotoimikunnan ulkopuolelta.

Tieteellisen sisällön lisäksi opetusnäytteet ovat mielenkiintoinen tilaisuus seurata muiden opetusta sekä valmistautua mahdolliseen omaan opetusnäytteeseen. Opetustaitotoimikunta arvioi opetusnäytteen tiedekunnan hyväksymien kriteerien mukaisesti. Samoja kriteereitä käytetään tiedekunnan kaikissa opetustaidon arvioinneissa.

Opetusnäytteiden aikataulu täydentyy sitä mukaan, kun dosentuuria hakeneet varaavat aikoja ja ilmoittavat opetusnäytteensä ajan. Syyskuussa opetusnäytteitä annetaan seuraavasti:

Laboratoriotieteet, perjantai 13.9.2013, Biokeskus 2, seminaarihuone 3041

• 9.15-9.45 Annakaisa Herrala: Syövän biomerkkiaineet
  • 10.00-10.30 Laura Ahtiainen: Elävän kudoksen solutason kuvantaminen
  • 10.45-11.15 Taru Meri: Vektorivälitteiset infektiot: borrelioosi

Ekologia ja ympäristötieteet, maanantai 16.9.2013, Biokeskus 3, seminaarihuone 1401

• 12.15-12.45 Nina Laurenne: Aihe ilmoitetaan myöhemmin
  • 13.00-13.30 Juha Niemistö: Sedimentin redox-potentiaali ja fosforin kierto
  • 13.45-14.15 Marjo Saastamoinen: Phenotypic plasticity

Opetustaitotoimikunnan puolesta: tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!