Kohtaaminen torilla

Kohtaaminen-torilla1-1024x680

Viime perjantaina eli 19.9. sukupuolentutkimuksen verkosto Hilman feministisen yliopistopedagogiikan kurssilla opiskelevat tutkijat tulivat tutustumaan AGORAan. Kohtaaminen järjestettiin Minerva-torilla. Tilaisuus oli kaikille avoin ja paikalle saapuikin feministisen pedagogiikan opiskelijoiden lisäksi hyvä joukko muita asiasta kiinnostuneita.

Puheenvuoroja pitivät AGORAssa toimivat tutkijat Kristiina Brunila, Sirpa Lappalainen, Hanna Guttorm, Ina Juva sekä Anna-Leena Riitaoja. Lisäksi Aino-Maija Hiltunen Hilma-verkostosta puhui FemPeda-kurssien historiasta. Puheenvuorojen jälkeen käydyssä keskustelussa korostettiin halukkuutta yhteistyöhön jatkossakin.

Kasvatustieteissä tehtävä tutkimus herätti mielenkiintoa FemPeda-kurssilaisissa. Erityisen paljon keskustelua heräsi kirjoittamisesta ja arvioinnista. Puolestaan Hilma-verkostossa järjestettävä feministisen yliopistopedagogiikan opetus kiinnosti niitä, joille verkoston toiminta ei ollut ennestään tuttua. Keskustelua käytiin myös yliopistopedagogiikan opetuksen eroista ja yhtäläisyyksistä Hilma-verkostossa ja käyttäytymistieteiden laitoksella. Yliopistopedagogiikan opetusta käyttäytymistieteiden laitoksella kommentoi yleisön joukossa ollut professori Sari Lindblom-Ylänne.

Tietoa Hilma-verkostosta löytyy täältä ja Hilma-verkoston FemPeda-kursseista voi lukea lisää täältä.