AGORA vieraili TASYssa

Maanantaina 12.1. vierailimme Sosiaali- ja terveysministeriön Tasa-arvoyksikössä TASYssa. Meitä oli pyydetty kertomaan AGORAsta ja tutkimuksesta jota meillä tehdään tasa-arvoon ja sukupuoleen liittyen. Mukana oli edustajia myös opetusministeriöstä ja Tasa-arvoasiain neuvottelukunnasta TANEsta. Tapaamisessa oli paikalla noin 15 ministeriöiden edustajaa. AGORAsta tapaamisessa olivat mukana Kristiina Brunila, Sonja Raunio, Elina Ikävalko ja Leena Teräs. Kerroimme AGORAn toiminnasta, monitieteisestä tutkimuksestamme meiltä ja myös laajemmin valtakunnallisesti ja keskustelimme muun muassa tasa-arvosuunnitteluun liittyvistä kysymyksistä. Kristiina Brunila puhui muun muassa tasa-arvotyöhön liittyvistä kysymyksistä ja keskeisistä kasvatukseen ja koulutukseen liittyvistä ongelmista erit. eriarvoisuuden näkökulmista. Sonja Raunio puhui väkivaltaa koulussa käsittelevästä tutkimuksestaan sekä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asemasta kouluissa. Elina Ikävalko kertoi väitöstutkimuksestaan, joka käsittelee tasa-arvosuunnittelua. Leena Teräs puhui valtakunnallisesta tasa-arvotyöstä ja tasa-arvosuunnittelusta.

TASY21-608x1024

Elina Ikävalko puhui väitöstutkimuksestaan, joka käsittelee tasa-arvosuunnittelua.

TASY31-1024x797

TASY1-1024x680

Kristiina Brunila puhui tasa-arvotyöhön liittyvistä kysymyksistä ja keskeisistä kasvatukseen ja koulutukseen liittyvistä ongelmista erit. eriarvoisuuden näkökulmista.