Opintoni- ja Opetukseni-sivut ovat kokeiltavissa

Olemme kevätlukukauden aikaan kehittäneet opiskelijoille suunnattua Opintoni-sivua ja opettajille suunnattua Opetukseni-sivua. Palvelun välttämättömimpien toiminnallisuuksien (MVP, minimum viable product) valmistuttua teetimme palvelumme tietoturva-auditoinnin ja nyt palvelu on yliopistolaisten kokeiltavissa.

Sivut löytyvät toistaiseksi osoitteesta https://opi-3.student.helsinki.fi/. Palvelu ohjaa kirjautumisen jälkeen opiskelijat Opintoni-sivulle ja opettajat Opetukseni-sivulle. Jos käyttäjä on sekä opiskelija että opettaja, ohjaa palvelu käyttäjän Opintoni-sivulle, jonka vasemmassa yläreunassa löytyvästä pudotusvalikosta käyttäjä voi itse siirtyä Opetukseni-sivulle. Toistaiseksi palvelu tunnistaa opiskelijoiksi kaikki ne käyttäjät, joilla on tai on ollut opinto-oikeus Helsingin yliopistoon, ja opettajiksi ne käyttäjät, joilla on Oodissa henkilönumero.

Opintoni- ja Opetukseni-sivu näyttää käyttäjälle Oodista löytyvän opetuksen: tulevien opetustapahtumien aika- ja paikkatiedot, tulevien tenttien aika- ja paikkatiedot, kurssi-ilmoittautumiset sekä opiskelijoille viimeisimmäksi kirjatut opintosuoritukset. Käyttäjä voi lisäksi lisätä palveluun profiilikuvansa, vaihtaa taustakuvan, muokata Hyödyllistä-osion linkkejä, lisätä Suosikit-osioon linkkejä, seuraamiensa sivujen rss-syötteitä sekä toivottavasti jo pian suosikki-Unicafensa ruokalistan.

Palvelun kehittäminen jatkuu juhannukseen saakka ja taas lomien jälkeen. Tavoitteenamme on kehittää sitä palvelemaan mahdollisimman opiskelijoita ja opettajia. Antakaa siis palautetta, kertokaa mitä puuttuu ja mikä on ylimääräistä!