Elintarviketieteilijän fuksisyksy

Vuosi on taas mennyt vauhdilla ohi. On ihanaa päästä käymään kotikotona, mutta kyllä tässä alkaa tulla ikävä Viikkiä. Ennen paluuta arkeen, ajattelin hieman kirjoitella viime syksyn mieleenpainuvimmista tapahtumista maatalous-metsätieteellisessä tiedekunnassa.

Fuksibileet

Ekat kunnon bileet orientoivan viikon päätteeksi. Järjestettiin C-grundilla, joka on viikkiläisten oma bilepaikka. Päästiin tutustumaan myös muihin opiskelijoihin.

MMYL ry:n Fuksiaiset

Viikin fukseille järjestettiin suuri rastikilpailu keskustassa ja mainittakoon vielä, että allekirjoittanut oli voittajajoukkueessa! Pukeuduimme smurffeiksi sinisten haalareiden innoittamina. Taisi jopa olla fuksisyksyn lempparitapahtuma, suosittelen!

”Pienet siniset fuksit” valmiina lähtöön!

Fuksiseikkailu

Syyskuun lopussa järjestetty samantyylinen rastiseikkailu kuin yllä mainittu, mutta kaikille Helsingin yliopiston fukseille. Tätä ei tällä kertaa voitettu, mutta hauskaa oli!

Itse seikkailusta ei ole hirveästi kuvia, mutta tässä on jatkoilla esiintynyt Vilma-Alina! 🙂

Limeksen appro

Mun ensimmäinen appro eli baarikierros, jossa jokaisesta juomasta saa leiman. Kun leimoja on tarpeeksi, saa suoritusmerkinnän eli haalarimerkin.

Viri Lactiksen juusto- ja viini-ilta

Viri Lactis on ollut maitoteknologien ainejärjestö ja nykyään moni elintarviketieteilijä on liittynyt tähän pieneen ainejärjestöön. Me fuksit pääsimme ilmaiseksi maistelemaan juustoja ja viinejä ja kuulemaan hieman Viri Lactiksen jäsenistön tarinoita.

Fuksisitsit

Näitä on odotettu, meidän ekat sitsit! Sitsit ovat siis akateemiset pöytäjuhlat, joissa juodaan, syödään ja lauletaan. On myös sääntöjä, joita rikkoessa annetaan jonkinlainen rangaistus. Sitseillä on yleensä joku teema ja meidän mahtavilla fuksisitseillä teemana oli masquerade eli naamiot kasvoille, pikkumustat ylle ja menoksi!

Vuosijuhlaviikko ja vujut

Lipidi (elintarviketieteilijöiden ainejärjestö) vietti viime vuonna juhlavuottaan ja täytti 55 vuotta. Sitä juhlistettiin koko viikko erilaisilla tapahtumilla ja viikon päätteeksi vuosijuhlilla Kellohallissa hyvän ruoan ja hienojen puheiden parissa. Lipidi viettää vujuja viiden vuoden välein eli seuraavaksi juhlistetaan pyöreitä lukuja!

Lipidin vaalikokous

Lipidi piti vaalikokouksen vuosijuhlaviikolla ja kokouksessa pääsi vähän tutustumaan siihen miten ainejärjestön hallitus toimii. Tässä kokouksessa valittiin Lipidille uusi hallitus vuodelle 2018. Minut valittiin kokouksessa Isännäksi eli tulen tänä vuonna järjestämään erilaisia tapahtumia yhdessä biletiimin kanssa!

Lisäksi on ollut myös monia muita sitsejä, approja, risteilyjä ja pikkujouluja (mainittakoon vielä elintarviketieteilijöiden ja maataloustieteilijöiden yhteiset pikkujoulut, joita me fuksit olimme järkkäämässä). Tekemistä täällä siis riittää, mutta onneksi tasapainottelu työn ja huvin välillä on onnistunut. Odotan innolla mitä kevät tuo tullessaan!

Hyvää uutta vuotta!

-Faisa