CRITICAL:n politiikkasuositus kriittisen lukutaidon opettajankoulutuksesta (9/2023)

CRITICAL-konsortio julkaisi syyskuussa 2023 politiikkausuosituksen kuinka tärkeää on kuinka järjestää kriittisen lukutaidon opettajankoulutusta. Väärä tieto leviää nyt internetin ja nopean viestinnän aikana nopeammin, enemmän ja laajemmin kuin koskaan aiemmin. Siksi kriittinen lukutaito on lasten ja nuorten tärkeä taito. Tähän tulee pystyä vaikuttamaan vaikuttavan opettajankoulutuksen kautta. Lue lisää STN:n sivulla julkaistusta politiikkasuosituksesta täältä tai CRITICAL:n verkkosivuilta täältä.

Keväällä 2023 julkaistu politiikkausositus siitä, että nuoret tarvitsevat enemmän tukea kriittiseen lukemiseen, löytyy täältä.