Brexit vai Bremain? – Oxford University Pressin oikeudellisia tiedonlähteitä kansainvälisistä ajankohtaisista kysymyksistä avoimesti saatavilla

This post is also available in: englanti ruotsi

Oxford University Press tarjoaa avoimella verkkosivullaan oikeudellisia tiedonlähteitä kansainvälisistä konflikteista ja muista tärkeistä ajankohtaisista kansainvälisistä asioista. Mukana on kansainvälisten sopimusten tekstejä ja asiaa käsitteleviä artikkeleita.

Sivulta löydät mm. seuraavia aiheita:

• Ison-Britannian kansanäänestys EU-jäsenyydestä (Brexit/Bremain)
“Brexit cartoon” by Gwydion M. Williams. CC-BY-2.0 via Flickr
  • Israel-Gaza konflikti 2008-2014
  • Voimankäyttö Ukrainassa – suvereniteetti ja alueellinen koskemattomuus
  • Etelä-Kiinan meren ja Itä-Kiinan meren aluerajoja koskevat kiistakysymykset
  • Kansainvälisen rikostuomioistuimen käsittelemiä oikeustapauksia
  • Kysymys Syyriaan kohdistuvasta voimankäytöstä kansainvälisen oikeuden näkökulmasta
  • Euroopassa jatkuvaa pakolaiskriisiä käsitellään omalla sivullaan.

-Tutustu myös Eduskunnan kirjaston on kokoamaan  tietopakettiin Ison-Britannian EU-jäsenyyttä koskevasta kansanäänestyksestä. Se sisältää keskeisiä dokumentteja ja sivustoja, kampanjat puolesta ja vastaan sekä uutisointia, kirjallisuutta ja tutkimusaineistoa.