Tervetuloa tutustumaan uuteen Editori-palveluun

This post is also available in: englanti

Avoimeen julkaisemiseen ja julkaisukäytäntöjen harjoitteluun tarkoitettu Editori-palvelu julkaistaan 21. toukokuuta. Kaisa-talon julkaisutilaisuudessa esitellään myös kirjaston muita julkaisemisen palveluita.

Helsingin yliopiston kirjaston uusi avoimen julkaisemisen Editori-palvelu otetaan käyttöön toukokuussa. Yliopistolaiset ovat tervetulleita Editorin kick-off-tilaisuuteen, joka järjestetään tiistaina 21. toukokuuta klo 10–11 pääkirjaston Kaisa-salissa (7062).

Editori tarjoaa mahdollisuuden avointen lehtien julkaisemiseen ja tieteellisten julkaisukäytäntöjen, kuten vertaisarvioinnin, opetteluun. Editoria voi käyttää myös avoimien opiskelijalehtien tekemiseen. Palvelu perustuu Open Journal Systems -järjestelmään (OJS), joka on jo käytössä esimerkiksi Journal.fi-palvelussa. Editori on Helsingin yliopiston henkilökunnalle ja opiskelijoille ilmainen.

Lue lisää Editori-oppaasta ja tule katsomaan esittely! Kick-off-tilaisuudessa kerrotaan myös kirjaston muista avoimen julkaisemisen palveluista. Tilaisuutta voi seurata myös etänä osoitteessa https://connect.funet.fi/hulib_tutki/

Lisätietoa Editorista löytyy myös Think Open -blogiartikkelista.