Mentorihaku kaudelle 2023–2024 on nyt käynnissä!

Nelihenkinen mentorointiryhmä keskustelemassa pöydän ääressä. Pöydällä jokaisen edessä on paperinen osallistumisdiplomi.

Helsingin yliopiston ryhmämentorointiohjelman kausi 2023–2024 alkaa marraskuussa, ja haemme nyt mentoreita opiskelijaryhmillemme. Ohjelma järjestetään jo 13:tta kertaa, ja mentoreiden hakuaika on käynnissä 17. syyskuuta asti.

Opiskelijat kaipaavat opintojensa tueksi esimerkkejä oman alansa alumneista. Mentorina sinulla on erinomainen mahdollisuus auttaa opiskelijoita kohti valmistumista ja työelämää. Samalla pääset takuulla itsekin oppimaan uutta!

Monet mentoreistamme ovat pitäneet kokemusta niin antoisana, että he ovat osallistuneet ohjelmaan useammin kuin kerran.

Mikä ryhmämentorointiohjelma?

Mentorille ryhmämentorointi tarkoittaa oman osaamisen ja elämänkokemuksen jakamista pienryhmälle, joka koostuu opintojen eri vaiheissa olevista 2–4 opiskelijasta. Suurin osa ryhmistä on poikkitieteellisiä, ja ryhmän kielenä voi olla suomi, ruotsi tai englanti. Tällä kaudella toivomme saavamme aktoreiksi entistä enemmän myös tohtoriohjelmien opiskelijoita. Mentorivalinnossa painotamme työelämässä olevia mentoreita.

Ryhmämentorointiohjelman kausi starttaa mentoreiden ja aktoreiden yhteisellä kick-off-tilaisuudella, joka järjestetään Viikin kampuksella maanantaina 21.11.2023 klo 17 alkaen. Ohjelmaan valituille mentoreille järjestämme tätä ennen myös Q&A-kyselytunnin Zoomissa keskiviikkona 15.11.2023 klo 17–18. Kausi päättyy yhteiseen päätöstilaisuuteen toukokuussa 2024.

Tilaisuuksien välillä ryhmät tapaavat itsenäisesti noin kerran kuussa. Jos haluat oman ryhmäsi tapaavan kokonaan etänä, ilmoitathan asiasta hakulomakkeella.

Kiinnostuitko? Hienoa! Hae mentoriksi tällä Lyyti-lomakkeella mahdollisimman pian ja viimeistään 17.9.2023!

Otamme yhteyttä kaikkiin hakijoihin syyskuun loppuun mennessä.

Lisätietoa mentorihausta antavat uraohjauksen asiantuntija Salla Wilén, salla.wilen(at)helsinki.fi ja yhteyspäällikkö Marja Peltomäki, marja.peltomaki(at)helsinki.fi.