Hei uusi tilastotieteen opiskelija!

Onneksi olkoon opiskelupaikan johdosta! Tilastotieteen opiskelu on hauskaa ja mielenkiintoista. Sitä opiskelee värikäs ja mukava joukko ihmisiä, joiden kanssa sinäkin viihdyt varmasti.

Helsingin yliopistossa tilastotiedettä voi opiskella sekä matemaattis-luonnontieteellisessä että valtiotieteellisessä tiedekunnassa. Kandidaatin opinnot ovat lähes samanlaiset molemmissa tiedekunnassa ja opiskelusta voi halutessaan tehdä todella monipuolista. Tilastotiedettä tarvitaan nykyään monella alalla ja tilastotieteilijät myös työllistyvät hyvin.

Ruutu Tyyppiarvossa 3/2012 ilmestyneesta sarjakuvasta.

Moodi on kaikkien meidän Helsingin yliopistossa tilastotiedettä opiskelevien yhteinen ainejärjestö. Moodi järjestää opiskeluun ja vapaa-aikaan liittyvää toimintaa, kuten ekskursioita ja illanviettoja. Lisäksi Moodi valvoo opiskelijoiden etuja. Ainejärjestötoimintaan on helppo jokaisen lähteä mukaan osallistumalla tapahtumiin tai jopa niiden järjestämiseen. Moodilla on myös omia kerhoja, kuten menestyksekäs palloseura MoPSi, joka kaipaa lisää innokkaita tilastotieteilijöitä joukkoonsa.

Ruutu Tyyppiarvossa 3/2012 ilmestyneesta sarjakuvasta.

Syksyn alussa me tuutorit opastamme sinua opiskelijaelämän saloihin. Toimimme tukenasi ja turvanasi orientoivan viikon ajan ja pitkälle syksyyn sen jälkeenkin. Autamme tutustumaan sekä uusiin että vanhoihin tilastotieteen opiskelijoihin ja siihen, mitä yliopisto-opiskelu on luentosalissa ja sen ulkopuolella. Siispä tervetuloa opiskelemaan tilastotiedettä! Syksyllä tavataan!

Tapaamista innolla odottaen
Karin Helander, Myy Salo, Nea Rantanen, Sami Kauppinen ja Pihla Oksanen
Tilastotieteen tuutorit 2014

Syksyn tapahtumat löydät fuksien sivulta sekä Moodin kalenterista.

[fbcomments url=”https://blogs.helsinki.fi/moodi-ry/fuksit/” width=”560″ count=”off” num=”10″ countmsg=”mahtavaa kommenttia!”]