Moodlen yksilötehtäviä selkeytetty

Moodlen aktiviteetit “Usean tiedoston palautus” ja “Yhden tiedoston palautus” on yhdistetty. Opettajan muokkaustilanäkymässa näkyy nyt vain yksi “Tiedostojen palautus” -aktiviteetti yksilötehtävät-pudotusvalikossa. Tällä uudistuksella olemme pyrkineet selkeyttämään aktiviteetti-valikoimaa ja helpottamaan oikean yksilötehtävän valintaa kurssilla. Tiedostojen palautus -aktiviteetilla opettaja voi kerätä opiskelijoilta tiedostomuotoisia tehtäviä, yhden tai useamman. Tiedostojen palautuksella voidaan edelleen tehdä kaikki samat toimenpiteet kuten ennenkin (arviointi, tehtävän ajastus, myöhästyneiden palautusten esto, tiedostojen vaihtaminen palautusajan sisällä jne.).

Uudistuksella ei ole vaikutuksia jo olemassa oleviin tehtäviin eli ne säilyvät ennallaan. Lisäohjeistusta aiheeseen löytyy opettajan oppaasta.

Moodlen yksilötehtävillä voidaan kerätä tiedostoja niin, että ne jäävät vain ko. opiskelijan ja kurssin opettajan näkyville. Palautuskansio-aktiviteettia käytetään avoimeen palautukseen (kaikki opiskelijat näkevät toistensa tehtävät).