Kirjautumisongelmat Moodlessa

Keskiviikona 8.5.2013 havaittiin kirjautumisongelmia Moodlessa, erityisesti HAKA-kirjautumista hyödyntävillä käyttäjillä. HAKA-kirjautumisongelma ilmeni yllättäin, eli kyse ei ollut Moodlen suunnitellusta huoltokatkosta. Näistä tiedotamme aina hyvissä ajoin etukäteen.

Kirjautumisongelmasta tiedotettiin viime viikolla yliopiston katkotiedotteiden ja Moodlen etusivun kautta, mutta se ei valitettavasti tavoittanut kaikkia asianosaisia, koska HAKA-kirjautumista käyttävät erityisesti muiden korkeakoulujen opiskelijat. Vika saatiin korjattua perjantain 10.5. aikana HY:n päässä ja myös useimpien yhteistyökorkeakoulujen päässä. HAKA-kirjautuminen on ollut jälleen normaalisti toiminnassa viimeistään 13.5.2013 alkaen.

Pahoittelemme häiriötä!

Lisätietoja ok-moodle (ÄT) helsinki.fi osoitteesta.

2 Replies to “Kirjautumisongelmat Moodlessa”

1. Taidehistorian Peruskurssi I materiaalit Moodlessa

Kirjautuminen onnistuu (17.5.2013), mutta kurssiavainta ei kysytä
    enkä pääse käsiksi materiaaleihin.

1. Hei Tuovi,
      kannattaa ottaa yhteyttä kurssin vastuuhenkilöön. Jos kirjautuminen Moodleen onnistuu ongelmitta, on kyse todennäköisesti kurssikohtaisesta rajoituksesta (kurssi ei ole vielä avoin tms.). Opiskelijoiden Moodle-kysymyksiin vastataan myös helpparissa helpdesk@helsinki.fi. Jos kyse on avoimen yliopiston kurssista, ota yhteys avoimen verkkotukeen avoin-verkkotuki@helsinki.fi