Uusi Moodle-alue ja opiskelijat kurssille nyt yhdellä napin painalluksella!

Opettaja voi jatkossa luoda itse uuden Moodle-alueen kurssisivujen kautta. Näin luodulle kurssille WebOodissa ilmoittautuneet opiskelijat siirtyvät kurssialueelle automaattisesti.

Luonti tapahtuu kurssisivulla Moodle-välilehdellä, painikkeesta “Luo uusi Moodle-alue”. Tämän jälkeen Moodle-alueen verkko-osoitteesta tulee kurssisivulle painike. Verkko-osoite näkyy myös Opetukseni– ja Opintoni-sivuilla. Opiskelijat pääsevät kurssialueelle heti sen jälkeen, kun alue on Moodlessa avattu opiskelijoille.

Jos osallistujalistaan tehdään WebOodissa muutoksia, esim. joku ilmoittautuneista peruu osallistumisensa, päivittyy muutos automaattisesti Moodleen kahdessa tunnissa. Moodle-alueelle voidaan edelleen lisätä osallistujia myös Moodlessa (esim. ulkopuoliset vierailijaluennoitsijat, joilla on kevyttunnus).

Opettajan ei siis enää tarvitse

• lisätä itse opiskelijoita kurssille
  • avata kurssin itserekisteröitymistä ja määrittää kurssiavainta

Tätä tapaa luoda uusi Moodle-alue kannattaa käyttää silloin kun opiskelijoiden ilmoittautumista ei ole tarve rajoittaa esim. lukumäärän tai opinto-oikeuden perusteella. Moodle-alueen voi edelleen tilata myös lomakkeella.

Lue tarkemmat ohjeet tai kysy lisää moodle @ helsinki.fi