Napakaira on vuoden järjestölehti!

NEFA-Helsinki osallistui HYYn järjestökilpailujen järjestölehtisarjaan Napakaira 1/2018 -numerolla. Tulokset on nyt julkistettu, ja upea lehtemme saavutti 12 kilpailijan joukosta voiton. Olemme aivan hillittömän ylpeitä ja haluamme kiittää kaikkia lehden tekoon osallistuneita kirjoittajia ja kuvittajia.

Tässä perustelut voitolle:

”Järjestölehtikilpailuun saattoi osallistua sähköisellä tai paperisella lehdellä. Kilpailuun tuli yhteensä  12 osallistumista. Järjestövaliokunta katsoi, että kaikki osallistuneet järjestölehdet olivat todella hyviä, ja kilpailun taso vakuutti valiokunnan ylioppilaskunnan järjestölehtien laadusta. Profiililtaan melko erilaisissa lehdissä oli kauttaaltaan paljon kiinnostavaa sisältöä, ne olivat visuaalisesti korkeatasoisia ja niitä oli ilo lukea. Äänestyksen perusteella vuoden 2018 järjestölehdeksi valittiin NEFA-Helsingin Napakaira, joka vakuutti raadin ulkoasullaan sekä järjestöönsä ja omaan alaansa liittyvällä kiinnostavalla ja monipuolisella sisällöllä sekä näkökulmallaan. Erityismaininnan sai lehden viimeiseltä aukeamalta löytyvä raatia suuresti viihdyttänyt luentobingo.”

Napakaira 1/2018 on monipuolinen numero täynnä asiaa opiskelemisesta ja kulttuurintutkimuksesta. Lehdessä esitellään kansatieteen ja folkloristiikan opiskelijoiden opinnäytteitä, pohdiskellaan graduntekemisen henkisiä haasteita ja kuulostellaan tutkintouudistuksen vaikutuksia yliopistoon. Kulttuuria lähestytään folkloristin ja kansatieteilijän pohtivalla, mutta myös humoristisella otteella. Elokuvat, kirjat ja pelit saavat osansa kirjoittajien terävän analyyttisestä otteesta.

Kilpailuun osallistunut Napakairan numero 1/2018 on luettavissa osoitteessa https://issuu.com/napakaira/docs/napakaira12018

Kiitämme myös lehteä sponsoroineita Museoalan Ammattiliittoa, Talonpoikaiskulttuurisäätiötä ja Seurasaarisäätiötä. Ilman ulkoista tukea emme saisi painatettua näin laajaa ja korkealaatuista lehteä.

Napakaira 2/2018 julkaistaan pian!

Ylpeänä ja kiittäen
päätoimittaja Veera

Ja laitetaan voiton kunniaksi jakoon erityismaininnan saanut luentobingo: