Opiskelu ja hyvinvointi –tutkimus on taas käynnissä!

Helsingin yliopiston Lääketieteellinen tiedekunta toteuttaa tänäkin keväänä 2019 tiedekunnassamme Opiskelu ja hyvinvointi -tutkimuksen.

Opiskelu ja hyvinvointi -kyselyiden lähetys aloitettiin 8.4.2019 ja rekrytointi jatkuu 8.5.2019 saakka.

Kevään 2018 kyselyn tulokset on käyty läpi kaikkien koulutusohjelmien johtoryhmissä sekä erilaisissa opettajien ja opiskelijoiden aamukahvi- ja muissa tilaisuuksissa. Tulosten perusteella on selvää, että opiskelijoiden hyvinvointia seurataan ja pyritään tunnistamaan erityiset, tiettyihin opintovaiheisiin liittyvät runsasta kuormitusta aiheuttavat tekijät. Tietoa voidaan kerätä myös yliopiston järjestelmistä ja tunnistaa sellaiset opiskelijat, jotka jostain syystä jäävät opinnoissaan muista jälkeen ja voivat hyötyä henkilökohtaisesta opintosuunnitelmasta ja muusta lisätuesta.

Tutkimuksen avulla voimme kehittää keinoja, joilla edistämme tiedekuntamme opiskelijoiden hyvinvointia ja opintoja.