Here is Digimon!

Digitaalinen teknologia on dramaattisesti
muuttanut nuorten älyllisen sosialisaation ympäristöä

Miksi valitsimme tämän aiheen? Meitä kaikkia kiinnosti, miten digitalisaatio on muuttunut opiskelussa viimeisen kymmenen vuoden aikana ja kysymys, onko muutos dramaattisesti positiivinen vai negatiivinen. Osa meidän ryhmäläisistä on käynyt peruskoulun ennen digitalisaation yleistymistä, toiset taas tottunut enemmän hyödyntämään sitä opinnoissa. Aihe on herättänyt heti keskustelua ryhmämme sisällä, sillä ryhmässä on noin kymmenen vuoden ikähaarukka.

Mistä nimi Digimon? Mietimme mikä olisi omaperäinen nimi liittyen aiheeseen, ja Jenni muisteli vanhaa tv-ohjelmaa Digimon. Se oli kaikille jollainlailla tuttu ohjelmana nuoruudesta ja päätimme ottaa sen nimeksemme. Halusimme ottaa mukaan hauskuutta ja vanhojen aikojen muistelua! Tässä kaikkien ryhmäläistemme esittelyt, joista löytyy myös random faktoja:

Moi!
Nimeni on Noora Olen 20 vuotias fuksi yleisen-ja aikuiskasvatustieteen opintosuunnasta. Aiheessa kiinnostaa yleensä digitalisaation vaikutus oppimiseen ja sosiaaliseen kanssakäymiseen koulussa ja vapaa-ajalla. Odotan kurssilta ryhmätyöskentelyä, vanhemmilta opiskelijoilta ja tutkijoilta oppimista.

Nimeni on Veera, olen 21-vuotias fuksi Yaktista. Innostuin aiheestamme, joka käsittelee koulumaailman digitalisoitumista, sillä olen itse juurikin käynyt koulua tässä murrosvaiheessa. Odotan oppivani kurssilla tieteelisen tekstin kirjoittamista paremmin ja saavani uusia opiskelutaitoja. Random fakta, rakastan sarjaa Modernit miehet

Hei kaikille! Olen Anna, neljännen vuoden sosiaalipsykologian opiskelija valtiotieteellisestä tiedekunnasta ja suoritan yleisen- ja aikuiskasvatustieteiden sivuainekokonaisuutta. Valitsemassani aiheessa minua kiinnostaa sosiaalisoituminen ja se miten digitaalisuus vaikuttaa siihen. On mielenkiintoista päästä näkemään ja keskustelemaan oman ryhmäni sekä tutkijoiden kanssa lisää aiheesta. Random fakta: juon yleensä noin litran kahvia päivässä.

Moikkamoi! Olen Mia, aloitin nyt syksyllä käsityönopettajan opinnot. Meidän ryhmän aiheessa minua kiinnostaa koulumaailman digitalisoitumisen tavat ja sen tuomat opetusmenetelmien muutokset. Odotan kurssin auttavan minua ymmärtämään ja kirjoittamaan tieteellistä tekstiä paremmin mielekkäällä tavalla. Random fakta: rakastan halloumjuustoa.

Heippa! Olen Jonna, käsityönopettajan opintosuunnan ensimmäisen vuoden opiskelija kasvatustieteellisestä tiedekunnasta. Aiheessa kiinnostaa digitalisaation vaikutus nuorten oppimiseen ja miten digitalisaatio vaikuttaa kouluyhteisössä vuorovaikutukseen ja kanssakäymiseen, sillä itse olen käynyt peruskoulun ennen kuin digitalisaatio on yleistynyt. Odotan, että opin kurssilla ymmärtämään tieteellistä tekstiä ja kirjoittamaan sitä. Mielenkiinnolla odotan yhteistyötä tutkijoiden ja oman ryhmäni kanssa. Random fakta: mun lempiherkku kaikista on meidän äidin tekemä suklaakakku, ihan parasta ikinä!

Hei kaikille kurssinlaisille olen Meiju, aloitin juuri opintoni käsityönopettajaksi. Ryhmämme lööpissä minua kiinnosti digitalisaation vaikutusten arviointi nuorten elämässä, sillä minulla ei ole omia kokemuksia kasvamisesta tälläisessä ympäristössä. Odotan tällä kurssilla oppivani tutkimuksen tekemisestä laajasti tulevaisuuden tarpeisiin. Random fakta: lempi herkkuni on mustikkakukko eli rättänä.

Heippa! Nimeni on Anniina ja olen yleisen- ja aikuiskasvatustieteen ensimmäisen vuoden opiskelija. Minua kiinnostaa aiheessamme digitalisaation vaikutus nuoriin, koska asia on koskettanut myös minua. Odotan oppivani tieteellisen tutkimuksen taitoja ja tieteellisen tekstin kirjoittamista. Random fakta: ketsuppi sopii kaikkeen!

Hei kaikki! Olen Verner ja olen kotitalouden aineenopettajan opintosuunnan ensimmäinen vuoden opiskelija kasvatustieteellisestä tiedekunnasta. Meidän ryhmämme aiheessa kiinnosti asian ajankohtaisuus ja se kuinka paljon digitaalisoituminen vaikuttaa aivan kaikkeen ympäröivässämme yhteiskunnassa. Odotan kurssilta uusia näkökulmia ja tieteellisen tekstin kirjoittamisen sekä tutkimuksen tekemisen taitoja.

Hello! Olen Jenni ja tämän vuoden käsityönopettaja fuksi. Ryhmämme aiheessa minua kiinnostaa Mian mainitsemat digitalisoitumisen tuomat uudet opetusmenetelmät kouluissa sekä myös se, minkälaiset vaikutukset digitalisoitumisella on nuoren sosiaaliseen käyttäytymiseen. Kurssilta odotan oppivani ymmärtämään ja kirjoittamaan tieteellistä tekstiä edes joten kuten, sekä tietysti odotan innolla antoisia ryhmätyöskentelyhetkiä. Random fakta: Rakastan perinteistä itsetehtyä mansikkakakkua!

Heipsan! Nimeni on Jasmine. Aloitin juuri yleisen ja aikuiskasvatustieteen opinnot. Ryhmämme aihe on mielestäni mielenkiintoinen, koska digitalisaatio on muuttanut yhteiskuntaa jo nyt todella paljon lyhyen ajan sisällä. Sen vaikutukset lasten ja nuorten oppimiseen ja sosiaaliseen käyttäytymiseen ovat tulevaisuuden kannalta tärkeitä. Tällä kurssilla odotan eniten pääseväni kuulemaan tutkijoiden näkemyksiä mielenkiintoisista aiheista. Random fakta: Raejuusto forever!

Terkuin: Mia, Jonna, Jenni, Jasmine, Verner, Anniina, Meiju, Anna, Veera ja Noora / DIGIMON