Kokeileva käsityö

Lööppimme on “Tutkija hehkuttaa: käsityö edistää kokeilukulttuuria! Ideat jalostuvat protoilulla!”. Kokeileva käsityö ryhmässä olemme kaikki käsityönopettajaopiskelijoita. Löysimme lööpin omasta mielenkiinnostamme ja ryhmän kokoontuessa emme varsinaisesti yllättyneet, että olimme kaikki saman alan opiskelijoita. Meistä on mielenkiintoista paneutua kokeilukulttuuriin, sillä aiheessa on paljon liikkumavaraa. Mietimme myös, että tutkijan hehkutukseen tulee suhtautua hyvällä kritiikillä.

Elina ja Anniina esittelivät Microsoft Teamsin muulle ryhmälle, ja otimme sen alustaksi ryhmätyöskentelyymme. Teamsin avulla ryhmä pystyy jakamaan ideoita, ajatuksia ja dokumentteja töihin ja blogiin liittyen. Sonja toimi ensimmäisellä tapaamiskerralla kirjurina, ja yritti pysyä lentävien ideoiden perässä. Siiri ja Martina pitivät huolen, että käsityöt eivät ole unohtuneet tapaamisissa. Anu N. ja Outikin ottaisivat käsityöt mukaan, mutta kangaspuut eivät mahdu laukkuun. Muut ryhmän jäsenet, eli Rita, Anu T., Terhi ja Tiina, pitivät huolen nesteytyksestä vedellä, teellä ja kahvilla.

Ryhmämme jakautui aikaisempien kokemuksien pohjalta blogin suhteen melkein tasan kahteen osaan. Osalle blogin pitäminen tai seuraaminen oli jo tuttua, ja osalle se on toistaiseksi täysin uusi asia.

Lopuksi, meitä kiinnostaisi kuulla mitä käsitöitä sinä tykkäät tehdä?

Ryhmän jäsenet: Elina, Anniina, Anu T, Anu N, Outi, Terhi, Tiina, Rita, Siiri, Martina.