Blogikirjoittamisen sisällöistä

Hei muruset!

Blogimme on elinvoimainen ja aktiivinen. Postauksia (varsinaisia tekstejä) on jo runsaasti ja kommenttejakin pitkälti toistasataa.  Se on hieno saavutus 🙂

Nyt kuitenkin kannattaa jatkossa kiinnittää huomiota kirjoittamisen sisältöön,  koska blogikirjoittamisen sisältö on myös arvioinnin kohteena (ks. Moodlessa dokumentti Arviointi ja bloggaaminen) – aktiivisuuden ohella.  Siellä todetaan (boldaus Leilan lisäys) mm.

”Blogikirjoittamisen tavoitteena on auttaa jäsentämään tutkimuksen tekemistä koskevaa ajattelua ja ymmärrystä sekä tekemään oppiminen näkyväksi. Se rohkaisee omakohtaiseen tietojen pohdintaan ja vuorovaikutukseen muiden kurssilaisten kanssa. Blogi antaa mahdollisuuden myös kokemusten välittämiseen kurssin aikana. Blogikirjoittamiseen kuuluu paitsi uusien keskusteluavauksien tekeminen, myös aloitettuun keskusteluun osallistuminen. Blogipostauksista on aina joku ryhmä/ jotkut ryhmät päävastuussa. Näin huolehditaan siitä, että blogi pysyy tasaisen aktiivisena koko kurssin ajan.

Bloginkirjoittamisen arvioinnissa huomoidaan osallistuminen yhteiseen keskusteluun, uusien keskusteluavauksien tekeminen, tieteellinen relevanssi ja tieteellinen lukeneisuus nimikkotutkimuksen näkökulmasta (tiedosta kertominen ja tiedon reflektointi).”

Omista kokemuksista saa toki kirjoittaa ja sosiaalinen saa olla 🙂  Se on todettu edelläkin ja se  havainnollistaa asioita ja kutsuu lukijaa mukaan. Yritetään pitää jatkossa huolta, että myös boldatut seikat tulisivat huomioiduiksi, koska muuten koko blogi pyöri kokemuksista kirjoittamisen ympärillä.

Mukavaa viikonloppua ihan kaikille!

Leila/opet

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *