Viikin Opettajien akatemian jäsenten järjestämän OVI!-kilpailun voittajat on valittu

Viikin kampuksella työskentelevät opettajien akatemian jäsenet julistivat syksyllä Viikkiin opetuksen virtaa (OVI!) -kilpailun, jolla etsittiin hyviä ideoita opetuksen ja oppimisen kehittämiseksi Viikin kampuksella.

Suurimpana aihekokonaisuutena kilpailuun tulleista ideoista nousi esiin erilaisten sähköisten materiaalien, verkkokurssien, -oppimisympäristöjen sekä -työkalujen kehittäminen. Esimerkkejä haettiin sekä HY:n muilta kampuksilta että muista yliopistoista. Toinen suuri kokonaisuus oli yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen parantaminen niin opetuksessa kuin sen ulkopuolellakin. Erilaiset opintopiirit, pienryhmät ja tukiopetus sekä opettamalla oppiminen, yhteisöllinen/sosiaalinen oppiminen ja keskinäinen tiedonjakaminen saivat useita mainintoja. Viikistä puuttuu myös kaikille opiskelijoille ja koko henkilökunnalle avoin, aidosti poikkitieteellinen kohtaamispaikka.

Viikkiläisten tiedekuntajärjestöjen edustajista koostuva opiskelijaraati on tehnyt esikarsinnan kilpailuehdotuksista ja Viikin opettaja-akateemikot ovat valinneet esityksen perusteella toteutettavat ideat. Lisää tietoa parhaimmista ehdotuksista OVI!-blogista.