Forsti seikkailee -Loimun kertsikahvit

Luontoa seuraamalla näkee vuodenaikojen vaihtelun selvimmin 🙂

Viikissä on ilmassa jo kevään tuntua. Lumi sulaa, päivät ovat valoisampia ja vastaantulevat ihmiset hymyilevät. Odotan jo ensimmäisten kasvien heräämistä tähän valon ja myös lämmön juhlaan. Toukokuussa kevättä (ja IV periodin kurssien/kevät lukukauden päättymistä) juhlistetaankin Floran päivän merkeissä koko yliopiston voimin!

Tällä hetkellä opiskelen metsälajien tuntemusta (250 metsäkasvia latinaksi), puukaupan tapahtumista metsäteknologian kurssilla ja kaukokartoistusta metsänarvioimistieteessä. Koululounas 2.60e on must! Yritän myös muistaa levätä ja nukkua tarpeeksi. Kesäkunnostani pitää huolta mahtava HYY:n laskujärjestö Uniriders Helsinki, jonka kanssa löytää itsensä milloin Tahkon pisteiltä, Rushin trampoliinipuistosta tai Helsingin parhailta kiipeilyseiniltä. Vauhti korjaa virheet ja tekemällä oppii! Suosittelen osallistumaan muuhunkin kuin vain oman ainejärjestön toimintaan, sillä tekeminen yhdistää ja uusien kaverien saaminen on parasta!

Tahkolla oli vielä lunta riittämiin, kun väliviikkolla (aka. myöhäinen hiihtoloma) Uniriders -Helsingin yliopiston opiskelijoiden lasketteluseura valloitti tämän kauniin vaaran!

Tänään päivääni piristi Loimun opiskelijoiden -Viikki (LoVi) tarjoamat kertsikahvit, jossa kahvi, keksit ja kauramaito riittivät suuresta metsäylioppilasvaltaisesta osanotosta huolimatta. Kaupassa oli siis ilmeisesti käyty tarpeeksi suuren kangaskassin kera. Kertsikahveja tulee olemaan pitkin lukukautta ja niistä aina infotaan LoVin fb -sivulla.

Loimu on luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto, joka valvoo jäsentensä etuja työmarkkinoilla. Tähän ammattijärjestöön voi liittyä jo opiskelu aikana (vinkki: työttömyyskassan kerryttäminen onnistuu jo kesätöilläkin!). Loimulla on ympäri Suomea eri kampuksilla alajärjestöjä opiskelijoille. Helsingissä Loimun opiskelijoita on Kumpulassa ja Viikissä. Itse en ole Loimun kampusaktiivi, mutta opin mielelläni lisää jäsenenä eduistani (matkavakuutus, urapalvelut ja työnhaku vinkit). Kertsikahveilla on hyvä mahdollisuus kysyä näistä tai muuten vaan jutustella kavereitten kanssa opinnoista, kesätöistä tai tulevista metsäylioppilaat ry:n (ainejärjestö) 108. vuosijuhlista lyhyemmin vujuista. Loimu järjestänee tulevaisuudessa seminaareja (työnhakutaidot, cv-pajat jne.) ja mentorointia eli ohjausta jo työelämässä olevilta meille opiskelijoille.

Ennen Loimua meillä metsäalan opiskelijoilla oli mahdollisuus liittyä metsänhoitajaliittoon opiskelijaetuineen, joten älä pelästy jos joskus törmäät tämmöiseen vanhaan termiin! Loimussa parasta on poikkitieteellisempi meininki ja uudet tuttavuudet. Loimu lämmittää pienen fuksin mieltä; taas yksi välittävä taho lisää ihka omaan tukiverkostoon! Ja se näkyy haalarissani yhtenä merkeistä :). Kuvamateriaalia haalareista ja merkeistä saadaan varmasti tulevien tapahtumien (latobileet, vappu yms.) myötä.

Vaikkei Loimuun tai mihinkään muuhunkaan järjestöön kukaan pakota liittymään, niin ehdottomasti kannattaa tutustua, kuulostella ja liittyä ja ehkä rohkaistua jopa lähtemään toimintaan mukaan! Yliopistossa tapahtuu paljon luentosalien ja laskareiden ulkopuolella. Ajatellaan, että opittu tieto on vain yksi osaamisen alue. Olemalla aktiivinen opiskelija saa yliopisto ajastansa varmasti enemmän kuin todistuksen tutkinnosta. Tätä muuta osaamista voi olla vaikka vuorovaikutustaidot, kehityminen lempiurheilulajissansa tai oppia jokin uusi taito!

kahvista ja kavereista nauttien,

Hilla

Mekon valitsemista vuosijuhlille mallia 2017! Kohta mennään!

#fuksivuosiviikissä #loimu #kertsikahvit