Esri Finland ja yliopistojen maantieteen laitokset toteuttivat yhteistyössä ArcGIS Online työelämässä -kurssin

Toteutimme yhdessä Esri Finlandin ja Fiuginet-verkoston kanssa syyslukukauden 2020 aluksi ArcGIS Online työelämässä -kurssin. Mukana meidän suunnalta oli geotieteiden ja maantieteen osasto ja maantieteen kandi- ja maisteriohjelmien opiskelijat. Kurssi pidettiin 26.8.−1.9.2020. Vaikka lukukausi ei kaikissa yliopistoissa vielä ollut täysin alkanutkaan, osallistui kurssille yli 40 opiskelijaa mm. Helsingin, Turun sekä Oulun yliopistoista.

Kurssilla opiskelijat tutustuivat ArcGIS-paikkatietoalustan perusteisiin ja pilvipohjaiseen ArcGIS Online -ratkaisuun. Kurssin tavoitteena oli lisätä osallistujien osaamista mm. karttojen ja web-sovellusten luomisessa sekä laajentaa ymmärrystä tiedon jakamisen ja yhteistyön tekemisen mahdollisuuksista.

Opintokokonaisuus toteutettiin verkossa, ja se koostui luennoista, itsenäisistä harjoituksista, tukitapaamisista sekä oppimista edistävistä materiaaleista. Opiskelijoiden palaute kurssista oli positiivista, ja monet toivoivat lisää vastaavanlaisia toteutuksia. Kurssin toteutuksesta vastasi Esri Finlandin Erja Huuskonen, joka on geoinformatiikan diplomi-insinööri.

Katso Esri Finlandin alkuperäinen uutinen https://www.esri.fi/fi-fi/tietoa-meista/uutiset/esri-finland-toteutti-korkeakouluyhteistyona-arcgis-online-tyoelamassa-kurssin