Hae Kehy-viikon koordinaattoriksi vuodelle 2015

HYYn kehitysyhteistyövaliokunta hakee koordinaattoria vuoden 2015 kehitysyhteistyön teemaviikolle!

Vuoden 2014 kehy-viikon teemana koulutus ja kehitys.

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta (HYY) hakee syksyn 2015 kehitysyhteistyön teemaviikolle koordinaattoria. Kehitysyhteistyön teemaviikolla on HYYssä pitkät perinteet ja vuonna 2015 kehy-viikko toteutetaan yhteistyössä Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) ja muiden ylioppilaskuntien kanssa. Kehy-viikko on osa SYL:n koordinoimaa viestintä- ja kehityskasvatushanketta, joka toteutetaan vuosina 2015–2016 Suomen Ulkoasiainministeriön viestintä- ja kehityskasvatustuella.

Eri ylioppilaskuntien koordinaattoreista koostuva ohjausryhmä kokoontuu neljä kertaa vuodessa SYL:n kehitysyhteistyökoordinaattorin johdolla koordinoimaan teemaviikon suunnittelua ja toteutusta valtakunnallisesti. HYYn paikalliskoordinaattori on HYYn kehitysyhteistyövaliokunnan kanssa vastuussa paikallisen teemaviikon järjestelyistä. Koordinaattorin tärkeimpiin tehtäviin kuuluvat:

• Kehitysyhteistyöviikon tuotantotiimin kokoaminen
  • Paikallisen viikon suunnitteleminen ja järjestäminen tiimin kanssa
  • SYL:n ohjausryhmään osallistuminen
  • Paikallistason materiaalin tuottaminen
  • Tapahtumasta raportointi
  • Säännöllinen yhteydenpito ja hankkeesta tiedottaminen kehitysyhteistyövaliokunnassa
  • Tuotantotiimin kokousten vetäminen
Sosiaalifoorumi Tiedekulmassa osana vuoden 2013 kehy-viikkoa.

Kehy-viikko järjestetään syksyllä 2015 ja tarkan ajankohdan päättää ohjausryhmä ensimmäisessä kokouksessaan helmikuussa. Viikon suunnittelu alkaa jo joulukuussa 2014. Työtä on eniten alkusyksystä teemaviikkoon saakka, itse viikon aikana sekä loppuvuodesta raportoinnin yhteydessä.

Hakijalla toivotaan olevan jonkin verran kokemusta tapahtumien järjestämisestä, projektityöskentelystä, ryhmän johtamisesta sekä kiinnostusta kehityskysymyksiin. Koordinaattorin tulisi sitoutua toimimaan tehtävässä koko vuoden ajan. Koordinaattorina toimiminen tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden oppia projektityöstä ja tapahtumien tuottamisesta käytännössä. Koordinaattorilla on apuna työssään kehitysyhteistyöviikon suunnittelutiimi, kehitysyhteistyövaliokunta, valtakunnallinen ohjausryhmä sekä HYYn hallituksen kehitysyhteistyövastaava.

Sovitusti hoidetusta tehtävästä maksetaan noin 1 500 € palkkio ja tehtävät alkavat heti valinnan jälkeen perehdyttämisjaksolla.

Haku on avoin kaikille HYYn jäsenille ja kiinnostuneita pyydetään lähettämään korkeintaan sivun pituinen hakemus 23.11.2014 mennessä osoitteeseen noora.stenholm (at) helsinki.fi. Hakijoille ilmoitetaan valinnoista sähköpostitse seuraavana päivänä. Kehitysyhteistyöviikon assistentit valitaan valiokunnan yleisessä vaalikokouksessa 25.11.2014 klo. 18 kokoushuone Sparressa, Uudella ylioppilastalolla (Mannerheimintie 5A, 2.krs).

Lisätietoja antavat:

HYYn kehitysyhteistyöviikon koordinaattori 2014 Sami Väisänen