Sambia-hankkeessa tuotettiin infomateriaalia tyttöjen kouluun paluun tukemiseksi

HYYn Sambia-hankkeessa on tänä keväänä tuotettu info- ja koulutusmateriaalia tyttöjen oikeudesta täysipainoiseen lapsuuteen ja koulutukseen. Materiaalin ovat tuottaneet yhteistyössä Eastern Province Women Development Associationin työntekijät ja HYYn vapaaehtoiset.

Materiaalin avulla pyritään parantamaan tietoisuutta aikaisten avioliittojen ja teiniraskauksien haitoista sekä siitä, että teiniäidit saavat palata kouluun synnytyksen jälkeen. Tietoisuuden parantamisella tähdätään tyttöjen koulutustason nostoon, lapsiavioliittojen ja teiniraskauksien ehkäisyyn sekä sukupuolten väliseen tasa-arvoon.

Materiaalit julkaistaan sekä englannin, että nyanjan kielellä ja niitä jaetaan hankekylissä.

Sambia-hankkeen vapaaehtoisryhmä sai materiaalien kuvitusta varten uuden vahvistuksen. Kuvitukset on tehnyt Helsingin yliopiston opiskelija Aune Sanz. Kiitokset Aunelle, materiaaleista tuli todella hienoja. Sekä Sambiassa, että Suomessa ollaan oltu erittäin tyytyväisiä lopputulokseen!