HYY jakaa projektivaroja

Tunnetko luotettavan kehitysmaan järjestön, joka kaipaa varoja pientä kehitysyhteistyöprojektia varten?

Helsingin Yliopiston Ylioppilaskunta (HYY) ohjaa vuonna 2013 0,7 % toimintataloutensa budjetista kehitysyhteistyöhön ja osa tästä myönnetään projektivaroina pienille etelän järjestöille. Tänä vuonna projektivarat suunnataan ympäristöaiheisiin projekteihin.

Projektivaroilla tuetaan kertaluonteisesti kehitysmaiden (OECD:n luokitus) kansalaisjärjestöjä, joiden luotettavuus voidaan todentaa.

Järjestöllä tulee olla rahoitussuhde Suomessa rekisteröidyn kansalaisjärjestön tai säätiön kanssa viimeisen kahden vuoden aikana ja/tai tiivis ja toimivaksi koettu yhteistyö Kepan jäsenjärjestön kanssa. Suomalaista järjestöä pyydetään suosittelemaan kumppanijärjestöään.

Lisäksi tukea hakevan järjestön vuosibudjetti ei tule olla enempää kuin 100 000 euroa vuodessa ja projektin tulee sijaita kehitysmaassa, olla paikallislähtöinen ja tukea haavoittuvimpia väestönosia.

Hakukierroksen deadline on 25.3.2013 kello 21.00 (GMT+2).

Jos siis tunnet järjestön, jolla mielestäsi olisi edellytykset saada tukea, pyydä heitä lähettämään sähköpostia meille (hyy.projectfunds(at)gmail.com) ja pyytämään hakemuslomake.

Vastaamme mielellämme mahdollisiin lisäkysymyksiin!