Tiistaina 5.4 klo 18 yleisöluento HYY:n kehitysyhteistyön historiasta

HYY on toiminut tärkeänä vaikuttajana ja edelläkävijänä kehitysyhteistyössä jo 1950-luvulta lähtien, jolloin avarrettiin opiskelijoiden maailmankuvaa avustustoiminnalla sekä järjestämällä vierailuja kehitysmaiden ja Suomen välillä. Myöhemmin kehitysyhteistyötoimintaa määritti vahvasti solidaarisuus, kun opiskelijat kampanjoivat muun maailman opiskelijoiden ja sorrettujen puolesta vastustaen esimerkiksi Etelä-Afrikan apartheidia. Kehitysyhteistyön valtavirtaistuessa HYY on jatkanut kehy-toimintaa tukemalla kehitysyhteistyöhankkeita ylioppilaskunnan budjetista ja ylioppilaskunnan jäsenten lahjoituksilla.

HYYn kehitysyhteistyön historiasta gradunsa kirjoittanut Johanna Järvelä luennoi aiheesta TIISTAINA 5.4.2011 klo 18.00 alkaen Uuden Ylioppilastalon Mannerheim-salissa (Mannerheimintie 5 A, 5. krs). Vapaa pääsy, tarjolla on virvokkeita ja pientä purtavaa.

Muistathan myös käydä tutustumassa aiheesta kertovaan  VALOKUVANÄYTTELYYN, joka on esillä koko viikon Päärakennuksen aulassa opiskelijatorilla!