Julkaisut
Eine versteckte Philologie: Zur Entwicklung der ”nationalen Wissenschaften” Finnlands Niedling, C., 20 toukok. 2021, Deutsche Philologie?: Nationalphilologien heute. Erich Schmidt Verlag, s. 147-164 18 Sivumäärä (Zeitschrift für deutsche Philologie; nro 139).
Esiintyjän ja yleisön suhde yleisöpuheessa Gerlander, M. & Uitto, K., 2021, Yleisö ja puhe: kymmenen näkökulmaa esiintymiseen. Poutiainen, S. (toim.). Helsinki: Partuuna , s. 32-60 29 Sivumäärä
Esiintyjän kokemus ulkopuolisuudesta – fenomenologinen tulkinta jännittämisestä Niinivaara, J. & Herkama, S., kesäk. 2021, Yleisö ja puhe – Kymmenen näkökulmaa esiintymiseen. Poutiainen, S. (toim.). Partuuna Kustannus
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
From there to Autonomy: An Autoethnobiography of Autonomous Learning Modules (ALMS) Karlsson, L. & Bradley, F., 2021, Autonomy in Language Education: Theory, Research and Practice. Jiménez Raya, M. & Vieira, F. (toim.). New York & London: Routledge, s. 142-156
Juili lähtee liikahtamalla Kotkavuori, S., 11 maalisk. 2021, julkaisussa: Tempus. 2021, 2, s. 16-17 2 Sivumäärä
Kahvikupposen verran osallisuutta Intke-Hernandez, M., tammik. 2021, julkaisussa: Tempus. 2021, 01
Kenen vastuulla arkielämän kielenoppiminen on? Intke-Hernandez, M., toukok. 2021, julkaisussa: Suomenopettajat. 2021, 2, s. 56-59
Kielenoppija tarvitsee tuekseen kielitietoisuutta ja yhteisiä tekoja Intke-Hernandez, M., 1 jouluk. 2021, julkaisussa: Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti. 12, 6
Kielen oppimiseen tarvitaan yhteisöä ja osallisuutta: Lektio Helsingin yliopistossa 10. joulukuuta 2020 Intke-Hernandez, M., 2021, julkaisussa: Virittäjä. 125 , 1, s. 1-4
LASIG showcase, IATEFL annual conference, 20 June 2021 Amendolara, S. J., 20 jouluk. 2021, julkaisussa: Independence – IATEFL Learner Autonomy Special Interest Group. 82, s. 34-36
L’intonation des énoncés interrogatifs dans la parole des apprenants finnophones du français Julkaisun otsikon käännös: Kysymyslauseiden intonaatio suomea äidinkielenään puhuvien ranskan kielen oppijoiden puheessa Wiklund, M. & Riippa, A., 9 jouluk. 2021, (E-pub ahead of print) julkaisussa: Journal of French Language Studies.
Memories maketh an autonomous learner – and her counsellor Karlsson, L., helmik. 2021, julkaisussa: Independence – IATEFL Learner Autonomy Special Interest Group. s. 8-10 3 Sivumäärä
Mihin tarvitsemme selkokieltä? Suuriniemi, S-M., 13 jouluk. 2021, julkaisussa: Plotti – kaikkea viestinnästä. 2021, 13.12.2021
Miten korkeakouluopiskelijoiden kirjallista kielitaitoa voi testata verkossa? Peltomäki, A-M. & Vänskä, H., 12 toukok. 2021, julkaisussa: Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti. 12, 3
Näkökulmia nuorten monikielisyyteen ja Suomen kielivarantoon Kalliokoski, J., Lehtimaja, I., Nissilä, L. T. & Heidi, V., syysk. 2021, julkaisussa: Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti. 12, 4
Opettajien käsitykset oppimateriaalien kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuudesta Jantunen, A., Suuriniemi, S-M., Salonen, R., Satokangas, H. & Silokangas, K., toukok. 2021, Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus: KUPERA-tutkimus- ja arviointiraportti. Tamm, M., Jantunen, A., Satokangas, H. & Suuriniemi, S-M. (toim.).Helsinki: Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, s. 79-109 31 Sivumäärä (Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEAn raportit; nro 1/2021).
Oppikirjojen kielimaisema – miten eri kielet näkyvät perusopetuksen oppikirjoissa? Suuriniemi, S-M. & Satokangas, H., 2021, julkaisussa: Virke : äidinkielenopettajain liiton jäsenlehti.. 4/2021, s. 22-25 4 Sivumäärä
Oppimateriaalien kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuus Satokangas, H., Suuriniemi, S-M., Jantunen, A. & Karasti, K. T., toukok. 2021, Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus: KUPERA-tutkimus- ja arviointiraportti. Tamm, M., Jantunen, A., Satokangas, H. & Suuriniemi, S-M. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, s. 33-76 44 Sivumäärä (Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEAn raportit; nro 1/2021).
Raportin rakenne Kosonen, H. M. I., 1 syysk. 2021
Riittävän hyvää kirjoittamista: Opas kouluun ja koulunjälkeiseen elämään Pentikäinen, J. & Svinhufvud, K., 2021, Helsinki: Art House. 216 Sivumäärä
Suomen mestari 1 opiskelijan digitehtävät Heinzmann, S., Gehring, S. & Peltomäki, A-M., 1 tammik. 2021, Finn Lectura.
Towards bilingual expertise – evaluating translanguaging pedagogy in bilingual degrees at the university level Mickwitz, Å., Lehtonen, H., Cvetanovic, D. & Toom, A., 11 kesäk. 2021, julkaisussa: Language Learning in Higher Education. 11, 1, s. 195-217 23 Sivumäärä
”Det är kämpigare att lära sej på finska”: Millaista on ruotsinkielisten opiskelijoiden saama finskan kielituki ja miksi sitä tarvitaan Vänskä, H. & Mickwitz, Å., 2 kesäk. 2021, julkaisussa: Yliopistopedagogiikka. 2020, 1
Konferenssiesitelmät ja muut suulliset esitykset
OPH Oppimateriaalit – Tasa-arvoa oppimiseen / UBS Läromedel – För jämlikt lärande
Minna Intke-Hernandez (Puhuja), Salla Peltola (Puhuja), Pamela Granskog (Puhuja), Päivi Heikkilä-Halttunen (Puhuja), Eeva-Liisa Ryhänen (Puhuja) & Ulla Stina Åman (Puhuja)
Making mediation more visiblein language teaching
Roy Siddall (Puhuja), Mika Aromäki (Puhuja), Grainne Hiney-Lehtipuu (Puhuja), Tuula Lehtonen (Puhuja), Kari K Pitkänen (Puhuja), Nina Wallden (Puhuja) & Cintia Susana Widmann Etchemaite (Puhuja)
Paneelikeskustelu: Kieli osana yhteiskunnallista osallisuutta
Minna Intke-Hernandez (Puhuja), Luay Helal (Puhuja) & Sari Pöyhönen (Puhuja)
Kieli, hyvinvointi ja sosiaalinen osallisuus -kollokvio
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
Fergal Bradley (Puhuja: esitelmän pitäjä)
Kielenoppimiseen tarvitaan osallisuutta
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
Ei yhtä ainoaa polkua kotiin. Siirtolaisnaisten toimijuus arjessa.
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
Migrant mothers transitioning from the home to working life
Minna Intke-Hernandez (Puhuja) & Päivi Iikkanen (Puhuja)
Aprende español. Europan kielten päivät
Gonzalo Hernandez Reyes (Puhuja)
Migrant mothers’ stories of language learning in everyday life
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
Osallisuus ja kielenoppiminen arkisissa yhteisöissä
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
Multilingualism in Finland: language socialization narratives of immigrant mothers
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
Le rôle de l’empathie narrative dans la littérature du care
Anne Riippa (Puhuja)
Roy Siddall (Puhuja)
Tiedot perustuvat Helsingin yliopiston tutkimusportaalissa huhtikuussa 2022 mennessä julkaistuihin tietoihin.