Julkaisut ja konferenssit

Julkaisut

Eine versteckte Philologie: Zur Entwicklung der ”nationalen Wissenschaften” Finnlands Niedling, C., 20 toukok. 2021, Deutsche Philologie?: Nationalphilologien heute. Erich Schmidt Verlag, s. 147-164 18 Sivumäärä (Zeitschrift für deutsche Philologie; nro 139).

Esiintyjän ja yleisön suhde yleisöpuheessa Gerlander, M. & Uitto, K., 2021, Yleisö ja puhe: kymmenen näkökulmaa esiintymiseen. Poutiainen, S. (toim.). Helsinki: Partuuna , s. 32-60 29 Sivumäärä

Esiintyjän kokemus ulkopuolisuudesta – fenomenologinen tulkinta jännittämisestä Niinivaara, J. & Herkama, S., kesäk. 2021, Yleisö ja puhe – Kymmenen näkökulmaa esiintymiseen. Poutiainen, S. (toim.). Partuuna Kustannus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu

From there to Autonomy: An Autoethnobiography of Autonomous Learning Modules (ALMS) Karlsson, L. & Bradley, F., 2021, Autonomy in Language Education: Theory, Research and Practice. Jiménez Raya, M. & Vieira, F. (toim.). New York & London: Routledge, s. 142-156

Juili lähtee liikahtamalla Kotkavuori, S., 11 maalisk. 2021, julkaisussa: Tempus. 2021, 2, s. 16-17 2 Sivumäärä

Kahvikupposen verran osallisuutta Intke-Hernandez, M., tammik. 2021, julkaisussa: Tempus. 2021, 01

Kenen vastuulla arkielämän kielenoppiminen on? Intke-Hernandez, M., toukok. 2021, julkaisussa: Suomenopettajat. 2021, 2, s. 56-59

Kielenoppija tarvitsee tuekseen kielitietoisuutta ja yhteisiä tekoja Intke-Hernandez, M., 1 jouluk. 2021, julkaisussa: Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti. 12, 6

Kielen oppimiseen tarvitaan yhteisöä ja osallisuutta: Lektio Helsingin yliopistossa 10. joulukuuta 2020 Intke-Hernandez, M., 2021, julkaisussa: Virittäjä. 125 , 1, s. 1-4

LASIG showcase, IATEFL annual conference, 20 June 2021 Amendolara, S. J., 20 jouluk. 2021, julkaisussa: Independence – IATEFL Learner Autonomy Special Interest Group. 82, s. 34-36

L’intonation des énoncés interrogatifs dans la parole des apprenants finnophones du français Julkaisun otsikon käännös: Kysymyslauseiden intonaatio suomea äidinkielenään puhuvien ranskan kielen oppijoiden puheessa Wiklund, M. & Riippa, A., 9 jouluk. 2021, (E-pub ahead of print) julkaisussa: Journal of French Language Studies.

Memories maketh an autonomous learner – and her counsellor Karlsson, L., helmik. 2021, julkaisussa: Independence – IATEFL Learner Autonomy Special Interest Group. s. 8-10 3 Sivumäärä

Mihin tarvitsemme selkokieltä? Suuriniemi, S-M., 13 jouluk. 2021, julkaisussa: Plotti – kaikkea viestinnästä. 2021, 13.12.2021

Miten korkeakouluopiskelijoiden kirjallista kielitaitoa voi testata verkossa? Peltomäki, A-M. & Vänskä, H., 12 toukok. 2021, julkaisussa: Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti. 12, 3

Näkökulmia nuorten monikielisyyteen ja Suomen kielivarantoon Kalliokoski, J.Lehtimaja, I., Nissilä, L. T. & Heidi, V., syysk. 2021, julkaisussa: Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti. 12, 4

Opettajien käsitykset oppimateriaalien kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuudesta Jantunen, A.Suuriniemi, S-M.Salonen, R.Satokangas, H. & Silokangas, K., toukok. 2021, Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus: KUPERA-tutkimus- ja arviointiraportti. Tamm, M., Jantunen, A., Satokangas, H. & Suuriniemi, S-M. (toim.).Helsinki: Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, s. 79-109 31 Sivumäärä (Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEAn raportit; nro 1/2021).

Oppikirjojen kielimaisema – miten eri kielet näkyvät perusopetuksen oppikirjoissa? Suuriniemi, S-M. & Satokangas, H., 2021, julkaisussa: Virke : äidinkielenopettajain liiton jäsenlehti.. 4/2021, s. 22-25 4 Sivumäärä

Oppimateriaalien kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuus Satokangas, H.Suuriniemi, S-M.Jantunen, A. & Karasti, K. T., toukok. 2021, Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus: KUPERA-tutkimus- ja arviointiraportti. Tamm, M., Jantunen, A., Satokangas, H. & Suuriniemi, S-M. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, s. 33-76 44 Sivumäärä (Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEAn raportit; nro 1/2021).

Raportin rakenne Kosonen, H. M. I., 1 syysk. 2021

Riittävän hyvää kirjoittamista: Opas kouluun ja koulunjälkeiseen elämään Pentikäinen, J. & Svinhufvud, K., 2021, Helsinki: Art House. 216 Sivumäärä

Suomen mestari 1 opiskelijan digitehtävät Heinzmann, S., Gehring, S. & Peltomäki, A-M., 1 tammik. 2021, Finn Lectura.

Towards bilingual expertise – evaluating translanguaging pedagogy in bilingual degrees at the university level Mickwitz, Å.Lehtonen, H.Cvetanovic, D. & Toom, A., 11 kesäk. 2021, julkaisussa: Language Learning in Higher Education. 11, 1, s. 195-217 23 Sivumäärä

”Det är kämpigare att lära sej på finska”: Millaista on ruotsinkielisten opiskelijoiden saama finskan kielituki ja miksi sitä tarvitaan Vänskä, H. & Mickwitz, Å., 2 kesäk. 2021, julkaisussa: Yliopistopedagogiikka. 2020, 1

Konferenssiesitelmät ja muut suulliset esitykset

OPH Oppimateriaalit – Tasa-arvoa oppimiseen / UBS Läromedel – För jämlikt lärande

Minna Intke-Hernandez (Puhuja), Salla Peltola (Puhuja), Pamela Granskog (Puhuja), Päivi Heikkilä-Halttunen (Puhuja), Eeva-Liisa Ryhänen (Puhuja) & Ulla Stina Åman (Puhuja)

Making mediation more visiblein language teaching

Roy Siddall (Puhuja), Mika Aromäki (Puhuja), Grainne Hiney-Lehtipuu (Puhuja), Tuula Lehtonen (Puhuja), Kari K Pitkänen (Puhuja), Nina Wallden (Puhuja) & Cintia Susana Widmann Etchemaite (Puhuja)

 

Paneelikeskustelu: Kieli osana yhteiskunnallista osallisuutta

Minna Intke-Hernandez (Puhuja), Luay Helal (Puhuja) & Sari Pöyhönen (Puhuja)

 

Kieli, hyvinvointi ja sosiaalinen osallisuus -kollokvio

Minna Intke-Hernandez (Puhuja)

 

AILA World Congress 2021

Fergal Bradley (Puhuja: esitelmän pitäjä)

 

Kielenoppimiseen tarvitaan osallisuutta

Minna Intke-Hernandez (Puhuja)

 

Ei yhtä ainoaa polkua kotiin. Siirtolaisnaisten toimijuus arjessa.

Minna Intke-Hernandez (Puhuja)

 

Migrant mothers transitioning from the home to working life

Minna Intke-Hernandez (Puhuja) & Päivi Iikkanen (Puhuja)

 

Aprende español. Europan kielten päivät

Gonzalo Hernandez Reyes (Puhuja)

 

Migrant mothers’ stories of language learning in everyday life

Minna Intke-Hernandez (Puhuja)

 

Osallisuus ja kielenoppiminen arkisissa yhteisöissä

Minna Intke-Hernandez (Puhuja)

 

Multilingualism in Finland: language socialization narratives of immigrant mothers

Minna Intke-Hernandez (Puhuja)

 

Le rôle de l’empathie narrative dans la littérature du care

Anne Riippa (Puhuja)

 

Lessons learned from online language teaching during the coronavirus pandemic and student preferences for future language courses

Roy Siddall (Puhuja)

 

Tiedot perustuvat Helsingin yliopiston tutkimusportaalissa huhtikuussa 2022 mennessä julkaistuihin tietoihin.