#InariDig in the media / #InariDig mediassa

Our public excavation in Inari in August 2016 triggered a lot of media attention even at the national level: Yle news and Yle Sápmi wrote several articles about us and also Iltasanomat and MTV3 published texts online. In addition, local newspapers Inarilainen and Lapin Kansa took also interest and the University of Helsinki interviewed us about the outcomes of the excavations.

Below is a list of articles in different medias.

Elokuussa 2016 järjestetty Inarin yleisökaivauksemme sai runsaasti mediahuomiota kansallisia medioita myöten: Yle kotimaa ja Yle Saame julkaisivat useita juttuja verkkosivuillaan, ja myös Iltasanomat sekä MTV3 kirjoittivat meistä. Lisäksi paikallisissa lehdissä Inarilainen ja Lapin Kansa oli pitkät tekstit kuvineen ja Helsingin yliopiston sivuilla pohdintaamme kaivausten järjestämisestä.

Alla lista julkaisuista eri medioissa.

Inarilainen_article

Artikkeli Inarilaisessa 31.7.2016 Kuva: Minna Rissanen.

YLE

8.6. Inarissa tutkitaan Lapin sodassa tuhotun saksalaisen sotilassairaalan raunioita vapaaehtoisten voimin

27.7. Inarissa pääsee seuraamaan sotasairaalan kaivauksia

5.8. Inarin arkeologisilta kaivauksilta paljon löytöjä