Ryhmämentoroinnin opiskelijahakua jatkettu – lomake auki vielä maanantaina 17.10!

Päivitys 17.10: viikonloppuna tapahtuneen teknisen vian vuoksi opiskelijoiden hakulomake on auki vielä maanantaina 17.10. klo 23.59. saakka. Jos siis et ehtinyt viikonloppuna täyttämään hakemusta voit tehdä sen vielä!

Ryhmämentorointiryhmä tiedekulmassa

Opiskelijoiden hakuaikaa kauden 2022–2023 ryhmämentorointiin on jatkettu sunnuntaihin 16.10. Noin puolet ryhmistä on jo täynnä, mutta monissa mentorointiryhmissä on vielä tilaa. Lisähakemuksille on tilaa ryhmissä, jotka soveltuvat erityisesti seuraavien tiedekuntien opiskelijoille:

• humanistinen
  • kasvatustieteellinen
  • oikeustieteellinen
  • teologinen
  • valtiotieteellinen

Monella tämän vuoden mentoreilla kantavina teemoina ovat oman osaamisen kehittäminen, itsetuntemus, itsensä johtamisen taidot, työn merkityksellisyyden pohdinta sekä oman polun löytäminen työelämässä. Osan kanssa voit erityisesti perehtyä yrittäjänä toimimiseen, osalla taas tutkimustyö yhdistyy hyvin muihin työelämäteemoihin. Osalla on kokemusta siitä kuinka generalisti löytää paikkansa työelämässä tai yritysmaailmassa. Mukana on myös useampi mentori, joilla on kokemusta oppilaitosjohtamisesta.

Muistathan, että mentorin ei tarvitse olla juuri omasta tiedekunnastasi! Tärkeintä on, että löydät mentorin, joka tarjoaa juuri sinulle kiinnostavia teemoja.

Ryhmämentoroinnissa opiskelijat, eli aktorit, pääsevät pohtimaan mentorinsa johdolla esimerkiksi uramahdollisuuksiin, työnhakuun ja omiin vahvuuksiinsa liittyviä asioita. Lisäarvona ryhmämuotoisessa mentoroinnissa on se, että se tarjoaa mahdollisuuden saada vertaistukea myös muilta opiskelijoilta. Marraskuussa alkava ohjelma kestää 6 kuukautta, jonka aikana ryhmät tapaavat noin kerran kuussa.

Toimi siis heti ja lähetä hakemuksesi jo tänään:

1. Tutustu mentoritarjontaan mentoreiden esittelysivulla.
  2. Katso hakuohjeet ja hae mukaan Lyytissä.

Lue lisää ryhmämentorointiohjelmasta.

Ryhmämentoroinnin toteuttaa urapalvelut yhteistyössä Helsinki Alumni -verkoston kanssa. Lisätietoja antaa urapalvelut: careerservices@helsinki.fi.