Perioditauko uhattuna? / Tulostusgate

Viime viikolla saapui jälleen yllättäviä ja ikävän kuuloisia uutisia; väliviikko muuttuu koko HY:ssa tentti- ja lukuviikoksi. On vielä epäselvää onko kyseessä pelkkä nimenvaihdos vai minkälaisia käytännön vaikutuksia muutoksella on. Mutta kuitenkin selvää on, että matematiikan ja tilastotieteen opiskelu ilman perioditaukoa kuulostaa rankalta. Kumpulassa opiskelu on intensiivistä ja tauko on tarpeellinen.

Ensi maanantaina 7.4. järjestetään Exactumissa matematiikan ja tilastotieteen laitoksen yksikkökokous, jossa käsitellään tähän muutokseen liittyviä asioita. On erittäin suotavaa, että paikalle mennään mahdollisimman näkyvällä opiskelijaedustuksella ilmaisemaan perioditauon merkitys. Yksikkökokous pidetään Exactumin salissa CK112 kello 15. Moodi järjestää tapahtumaan yhteislähdön Exactumin aulasta kello 14:50.

Periodisointimuutos ei tietenkään ole ainoa viimeaikojen yllättävä muutos. Tulostusgate on jatkunnut jo hyvän aikaa ja tiedotus asian suhteen on ollut ala-arvoista huomioiden käytännön vaikutukset. On kummallista, että opiskelijat kuulivat aluperin asiasta vasta silloin, kun päätökset oli jo tehty. Kiinnostava ilmiö on myös, että hallinnon puolen vastauskin on usein ollut: ”Emme mekään ole saaneet tästä asiasta mitään tietoa”.

Tulostuskiintiömuutoksesta on kuitenkin nyt hijattain saapunut uutta tietoa. Opiskelijoiden kiintiöt ovat jo laskeneet 200:n. Saldoa pitäisi kuitenkin saada lisää pyytämällä. Tämä onnistuu teoriassa Helpdeskin kautta, joka on kuitenkin tällä hetkellä ruuhkautunut ja näissä toimenpiteissä saattaa kestää pari päivää. Mikäli Helpdesk ei pysty auttamaan, kehoitetaan ottamaan yhteyttä oman laitoksen ATK- yhteyshenkilöön. Näiden yhteystiedot löydät alta.

ML opiskelijoille ATK-yhdyshenkilö: Martti Nikunen
Valt opiskelijoille ATK-yhdyshenkilö: arto.sarla at helsinki.fi

Muokattu 2.4. klo 16.34: Yksikkökokous (7.4.) pidetään Exactumin salissa CK 112, eikä D122.

[fbcomments url=”https://blogs.helsinki.fi/moodi-ry/2014/04/perioditauko-uhattuna/#.UzrXuDZzx8E” width=”560″ count=”off” num=”10″ countmsg=”mahtavaa kommenttia!”]